Biedronka dostosowuje ofertę do portfeli Polaków, ale nie przestanie być dyskontem

Autor: dlahandlu.pl, PB 6 września 2019 10:14

Biedronka dostosowuje ofertę do portfeli Polaków, ale nie przestanie być dyskontem Fot. Biedronka

Rynek handlu w Polsce zmienia się, podobnie jak polski konsument. Mamy coraz grubsze portfele i od sieci handlowych oczekujemy coraz więcej. W odpowiedzi na te zmiany Biedronka modernizuje sklepy, dostosowuje ofertę wprowadzając produkty premium i wchodzi w prestiżowe lokalizacje. Jednak dyskontem być nie przestanie.

Wiele wskazuje na to, że poza odświeżaniem wizerunku i wprowadzaniem elementów obecnych w sieciach delikatesowych, Biedronka nie wejdzie głębiej w segment premium.

- Nie wydaje mi się, by to był dobry pomysł. Jak dotąd, żadna z typowo delikatesowych sieci nie przetrwała na polskim rynku – mówi wprost Piotr Bogusz. Jego zdaniem, Biedronka widzi , że Polacy stają się coraz bogatsi i dostosowuje ofertę do naszych portfeli. - Do sklepów Biedronki wchodzą niektóre produkty, dotąd obecne w supermarketach i hipermarketach. Sieć inwestuje w ofertę warzyw i owoców, wprowadza półkę ekologiczną. Biedronka jest liderem i nie tylko podąża za trendami, ale także je kształtuje – ocenia analityk DM mBanku.

Słabe strony Biedronki

Dla konsumentów to raczej dobra wiadomość. Wygląda bowiem na to, że Biedronka dalej będzie robić to, na czym zna się najlepiej i pozostanie sobą – czyli dyskontem urozmaicającym swoją ofertę. Ta strategia pozwoliła sieci należącej do Jeronimo Martins rozrosnąć się w Polsce aż do niemal 3000 sklepów, więc nie warto jej zmieniać. Jakie są zatem słabe strony Biedronki i jej strategii?

- Moim zdaniem Biedronka ma bardzo mało słabych stron. Sieć jako lider na polskim rynku ustawicznie dostosowuje koncept oraz ofertę sklepu do potrzeb rynkowych, co pozwala jej na ciągłe zwiększanie udziałów w rynku. Na przykład kilka lat temu Biedronka ograniczyła tempo ekspansji do 100 otwarć sklepów rocznie oraz skoncentrowała się na inwestycjach w już istniejące sklepy i ich modernizację. To odpowiedź na potrzeby klientów, którzy chcą robić zakupy w przyjaznym otoczeniu. Stąd koncept Biedronka 2.0. – ocenia Piotr Bogusz.

- Jedną z niewielu słabych stron jest właśnie ograniczony potencjał do dalszej ekspansji. Właściciele Biedronki w porę jednak to zauważyli i zdecydowali o wejściu w format mniejszych sklepów, typu proximity, aby być bliżej klienta – dodaje.

Na ograniczone możliwości dalszej ekspansji wskazuje także Maria Mickiewicz. - Wyzwaniem dla lidera rynkowego jest z pewnością poziom nasycenia rynku sklepami Biedronka, czyli otwieranie nowych sklepów i jednoczesne utrzymywanie wzrostów sprzedaży porównywalnej LFL na istniejących placówkach. Dotychczas spółka radzi sobie z tym całkiem dobrze, a otoczenie rynkowe wyraźnie sprzyja – mówi analityk Pekao Investment Banking.

Efekt? Już wkrótce Biedronka powinna przekroczyć liczbę 3000 sklepów na polskim rynku (na koniec czerwca sieć liczyła 2916 placówek). Można też spodziewać się dalszego wzrostu sprzedaży like-for-like.

- W tym roku spodziewamy się dołożenia netto 110 nowych sklepów Biedronka i jednocyfrowych wzrostów sprzedaży porównywalnej – ocenia Maria Mickiewicz. - Spodziewamy się, że granica 3,000 sklepów zostanie przekroczona jeszcze przed końcem bieżącego roku, a na koniec 2021 roku sieć będzie liczyć 3,230 placówek – podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • KKND 2019-09-10 09:08:35

    a największe korporacje spożywcze i kosmetyczne nadal swoje: "to oferta dla dyskontów", "to cena tylko w dyskontach" "to pojemność dedykowana dla dyskontów" "wie Pan takie warunki mają tylko dyskonty" dyskonty dyskonty dyskonty ot przez ostatnie lata rynek FCMG mocno się zmienił, a te koncerniaki dalej swoją nieudolność w negocjacjach z największym detalistom w Polsce tłumaczą jednym słowem "dyskont". Ile jeszcze sklepów musi się zamknąć żeby zauważyli, że takie dysproporcje w podejściu do rynku napędza sprzedaż jednym i podcina nogi innym... wolny rynek? nie. zwyczajne zaniechania, schematyczne podejście i wygoda

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,64

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7934
Ilość aktualnych ofert: 485670

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.