Selectivv Index: W marcu wzrosła aktywność zakupowa Polaków

Autor: dlahandlu.pl 16 kwietnia 2019 11:51

Selectivv Index: W marcu wzrosła aktywność zakupowa Polaków Fot. Shutterstock

Firma Selectivv rozpoczęła publikację autorskiego wskaźnika o nazwie Selectivv Index, który odzwierciedla nastroje społeczno-ekonomiczne Polaków. Aktualnie Selectivv Index prezentuje statystyki dotyczące trzech obszarów: handlu detalicznego (SEL HANDEL), stacji benzynowych (SEL STACJE) oraz zagranicznego ruchu turystycznego (SEL TURYSTYKA). Wskaźnik dotyczący sektora handlu w marcu pokazał wzrost aktywności zakupowej Polaków.

- W marcu 2018 r. wartość tego wskaźnika wynosiła 94.76 natomiast w mijającym miesiącu bieżącego roku wzrosła o prawie 4 punkty. Na tym przykładzie widać, że wprowadzony zakaz handlu w niedziele nie wpłynął na skłonność Polaków do robienia zakupów. Idąc dalej i analizując składowe indeksu Selectivv Handel, w porównaniu z ubiegłym rokiem znacznie wzrosła liczba odwiedzin w sklepach dyskontowych – informuje Selectivv.

Ciekawe wnioski nasuwają się również porównując dane rok do roku ze stacji benzynowych. Liczba odwiedzin w marcu 2019 r., względem tego samego miesiąca ubiegłego roku, wzrosła o 1 pkt, podobnie jak wartość całego wskaźnika Selectivv Stacje (+3%), w zestawieniu marzec 2019 r. do lutego 2019 r. Może to być spowodowane nowymi regulacjami prawnymi i zmianą polityki sprzedażowej. - Coraz częściej stacje benzynowe nie są już tylko miejscem tankowania auta, ale stają się punktami usługowymi, gdzie można zrobić zakupy spożywcze, nadać lub odebrać przesyłkę czy zapłacić rachunki – ocenia Selectivv.

Selectivv to firma zajmująca się pozyskiwaniem i analizą danych ze smartfonów i tabletów, które służą do prowadzenia projektów badawczych oraz realizacji kampanii mobile marketingowych.

Selectivv Index jest pokazanie dynamicznie zmieniających się trendów w gospodarce, dzięki analizie  danych o lokalizacji. Na Selectivv Index składa się analiza trzech obszarów: dynamika odwiedzin klientów w wybranych punktach sprzedaży detalicznej, na stacjach benzynowych, a także dynamika zagranicznego ruchu turystycznego we wszystkich miastach w Polsce. Stały monitoring wyselekcjonowanych lokalizacji oraz analiza pozyskiwanych w czasie rzeczywistym danych pasywnych, umożliwia obserwację trendów związanych z handlem i turystyką w naszym kraju.

Dane pochodzą z 441 lokalizacji oraz 275 miejscowości z całej Polski i obejmują obserwacje o ponad 20 milionach użytkowników urządzeń mobilnych. Analiza wzrostów i spadków odwiedzin punktów sprzedaży detalicznej oraz dynamika zagranicznego ruchu turystycznego, możliwa jest dzięki autorskiej usłudze Geotrapping. Pozwala ona na gromadzenie oraz analizowanie danych o grupie użytkowników smartfonów i tabletów, przebywających w danym czasie, w określonym miejscu.

- Selectivv Index pokazuje dynamikę zmian wizyt Polaków w galeriach handlowych, sklepach spożywczo-przemysłowych, dyskontach spożywczych i na stacjach benzynowych, z podziałem na poszczególne miesiące. Analiza danych o użytkownikach smartfonów i tabletów pozwala m.in. zbadać jaki wpływ na aktywność zakupową Polaków miał wprowadzony w ubiegłym roku zakaz handlu w niedzielę, czy tradycyjny handel jest wypierany przez e-commerce, jak wygląda zagraniczny ruch turystyczny w Polsce w poszczególnych miesiącach, z podziałem na narodowości oraz jaki jest ogólny obraz jakości życia Polaków – tłumaczy firma.

Pierwsza publikacja Selectivv Index obejmuje obserwacje od października 2017 r., kiedy to wartość Indexu została przyjęta za 100, do marca br. Kolejne publikacje Indexu będą odbywały się każdego 5. dnia miesiąca.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    28,60

  • Śr

    17,47

  • Min

    12,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7847
Ilość aktualnych ofert: 481629

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.