Seniorzy coraz częściej kupują kosmetyki w dyskontach i sklepach internetowych

Autor: dlahandlu.pl 23 października 2017 14:42

Seniorzy coraz częściej kupują kosmetyki w dyskontach i sklepach internetowych Fot. Shutterstock.com

Co trzecia złotówka przeznaczana przez seniorów na kosmetyki i produkty piorąco-kosmetyczne jest wydawana w sklepach drogeryjno-kosmetycznych. W porównaniu do sytuacji sprzed 5 lat, największy wzrost udziału w wydatkach seniorów na te kategorie odnotowano w przypadku zakupów online (o 204 proc.) oraz dyskontów (o 45 proc.) - wynika z analizy firmy badawczej GfK.

Oceniając własną sytuację finansową w porównaniu do roku ubiegłego, seniorzy deklarują, iż nie zmieniła się lub wręcz się pogorszyła (81 proc.). Ocena seniorów w tym zakresie jest zdecydowanie bardziej pesymistyczna niż ocena reszty populacji (68 proc.). Jednak siła nabywcza seniorów nie różni się znacząco od siły nabywczej na osobę w populacji ogółem. Średnio w ciągu roku senior może dokonać zakupu towarów i usług o wartości ponad 25 tys. zł.

Biorąc pod uwagę wydatki seniorów na produkty z kategorii FMCG, wydatki na kosmetyki stanowią 5 proc. całego koszyka, produkty piorąco-czyszczące 3 proc. Najwięcej pieniędzy seniorzy wydają na produkty do higieny ciała i włosów (28 proc. całości wydatków) i jest to odsetek zbliżony do tego, dla całej populacji). W porównaniu do populacji relatywnie większy udział w ich koszykach mają z kolei produkty do pielęgnacji ciała (16 proc.), prania (15 proc.) i sprzątania (11 proc.) - wynika z badania GfK.

83 proc. seniorów dokonuje zakupów kosmetyków i produktów piorąco-czyszczących w sklepach drogeryjno-kosmetycznych. W ciągu 5 ostatnich lat odsetek ten pozostał na niezmienionym poziomie. Podczas pojedynczej wizyty seniorzy wydają na te kategorie średnio 26 zł.

72 proc. seniorów posiada dostęp do internetu, natomiast zakupów kosmetyków i produktów piorąco-czyszczących dokonuje w nim jedynie 8 proc. Choć 5 lat temu odsetek ten był jeszcze niższy i wynosił zaledwie 3 proc. Dokonując zakupów wymienionych kategorii w internecie seniorzy płacą jednorazowo dwukrotnie więcej niż w przypadku zakupów w sklepach drogeryjno-kosmetycznych (za 53 zł).

4 na 5 seniorów twierdzi, że dobry wygląd jest dla nich ważny, a co drugiemu seniorowi kupowanie kosmetyków sprawia przyjemność. Seniorzy są lojalni wobec marki, którą znają (55 proc.) i produktu kosmetycznego, który już spróbowali i który ich nie zawiódł (65 proc.).

Monika Hasslinger-Pawlak, ekspert GfK w dziale Consumer Goods & Retail, komentuje: - Senior to trudny, ale wartościowy klient. Aby wykorzystać potencjał konsumenta-seniora, należy znaleźć indywidualne podejście, które pozwoli do niego dotrzeć i przekonać go do zakupu. Gdy już tak się stanie, możemy liczyć na lojalnego klienta.

W Polsce na koniec 2016 roku udział osób w wieku 60+ w populacji wynosił 23,6 proc. (około 9 mln osób). W populacji polskich gospodarstw domowych gospodarstwa seniorów, prowadzonych przez osobę w wieku 60+, stanowiły 30 proc. (około 4,2 mln gospodarstw). Przewiduje się, iż w 2050 roku liczba osób w wieku emerytalnym w Polsce wzrośnie do niemal 10 mln, co będzie stanowić prawie 30 proc. populacji w porównaniu do 19 proc. w 2015 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7271

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.