Sfinks planuje analizę strategii w kontekście planowanego zakazu handlu w niedziele

Autor: PAP 19 października 2016 11:13

Sfinks Polska zapowiada analizę strategii w kontekście zmieniającego się otoczenia prawno-rynkowego, w tym planowanego zakazu handlu w niedziele. Spółka nie spodziewa się jednak, by wpływ zakazu na jej sprzedaż był bardzo negatywny - poinformowali przedstawiciele spółki na konferencji.

"Ze względu na zmieniające się przepisy mocno analizujemy strategię na najbliższe lata. Jeśli wprowadzony zostanie zakaz handlu w niedziele, to musimy przemyśleć, czy strategia nie powinna ulec zmianie. Już ograniczamy liczbę restauracji w centrach handlowych" - powiedział prezes Sfinksa Sylwester Cacek.

Poinformował, że spółka zrezygnowała m.in. z inwestycji w CH Krupówki w Zakopanem w związku z opóźnieniem uruchomienia galerii.

Około połowa restauracji w sieci spółki działa w centrach handlowych.

"Niedziela jest w naszych restauracjach drugim dniem sprzedaży, po sobocie. Sprzedaż w niedziele w centrach handlowych to ok. 22 mln zł, ale ok. 2 mln zł stanowi sprzedaż restauracji franczyzowych. Z naszych restauracji te, które mają osobne wejścia albo działają w centrach, gdzie jest kino generują ok. 8 mln zł. Z analiz spółki wynika więc, że ryzyko dotyczy maksymalnie ok. 11 mln zł sprzedaży, czyli możemy stracić 6 proc. sprzedaży" - powiedział wiceprezes Jacek Kuś.

Wskazał jednocześnie, że można się spodziewać wzrostu sprzedaży w pozostałe dni tygodnia, tak jak to było na Węgrzech, zwłaszcza, gdyby wydłużone zostały w tych dniach godziny pracy galerii handlowych.
Dodatkowo, według przewidywań spółki, na zakazie skorzystać powinny restauracje miejskie, wolnostojące.

"Według naszych przewidywań efekt pewnie będzie zbliżony do zera, jeśli chodzi o wynik, a w długim terminie może być nawet pozytywny. Nie spodziewamy się bardzo negatywnych efektów" - ocenił Kuś.

"Podchodzimy spokojnie do zapowiedzi o zakazie handlu w niedziele, ale nie wiemy, jaki będzie ostateczny kształt ustawy. Prowadzimy analizy" - powiedział prezes Cacek.

Wśród planowanych na kolejne miesiące działań prezes wymienił także uruchomienie usługi delivery w około połowie sieci oraz wprowadzenie oferty grupowej.

Sfinks Polska zarządza siecią 113 restauracji, w tym 98 restauracjami Sphinx, 12 restauracjami Chłopskie Jadło, 2 restauracjami WOOK i pubem Bolek w Warszawie.

Jeszcze w tym roku planowane jest otwarcie trzech nowych restauracji: dwóch lokali Sphinx w Poznaniu i w Warszawie oraz jednego Chłopskiego Jadła we Wrocławiu. Spółka uruchomi też po dużym remoncie lokal Sphinx w Poznaniu.

KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8792

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.