Sieci budowlane bardziej niż spożywcze stawiają na reklamę na bilbordach

Autor: dlahandlu.pl 18 sierpnia 2015 09:39

Najnowszy raport instytutu badawczego ABR SESTA wskazuje na podstawie danych z pierwszego półrocza br. zebranych z 12 sieci DIY, że zamieszczają one więcej ofert produktów sezonowych w gazetkach handlowych niż w 2014 roku. Większą uwagę przywiązują również do promocji na billboardach i w newsletterach.

Z  analizy wynika, że sieci budowlane zmieniły strategię pod względem nie tylko promocji produktów, ale także liczby wydawanych gazetek. Wydają one znacznie mniej publikacji niż sieci spożywcze i z kanału RTV-AGD. Najwięcej gazetek handlowych wydają markety BricoMarche oraz Jula (blisko 3 wydania w miesiącu), natomiast Castorama wydaje je rzadziej (1 raz w miesiącu), ale za to posiadają one więcej stron (średnio 26). Natomiast gazetki Leroy Merlin posiadają najdłuższy okres obowiązywania oferty (średnio 18 dni).

Oferta promocyjna sieci DIY stanowi 50% produktów budowlanych. Ale coraz częściej promują one produkty sezonowe, do których należą m.in. artykuły ogrodowe, tekstylia, sprzęt turystyczny i sportowy. Najwięcej powierzchni na ich reklamę przeznaczają Obi (40%), Jula (43%) i BricoMarche (47%).

- Sieci handlowe typu DIY prawdopodobnie uznały, że aby przyciągnąć klientów do sklepu nie wystarczy skupiać się jedynie na promocji produktów stricte budowlanych, gdyż ta oferta dotyczy niewielkiej grupy osób, które profesjonalnie zajmują się remontami lub majsterkują w domu. Natomiast dzięki ofercie produktów sezonowych mogą pozyskać dodatkowych klientów, mówi Marcin Dobek z instytutu badawczego ABR SESTA.

Niektóre markety wydają także gazetki tematyczne, w których z powodzeniem prezentowane są oferty produktów sezonowych. Najbardziej popularne z nich dotyczą tematyki ogrodowej i wypoczynku, ale pojawia się również inny zakres tematyczny - Jula publikuje gazetkę „Twój ulubiony Garaż” związaną jedynie z ofertą motoryzacyjną, BricoMarche dotyczącą wędkarstwa, a Leroy Merlin prezentującą dekoracje do domu. 

Jula wyróżnia się na tle konkurencji i w zdecydowanie większym stopniu promuje produkty marki własnej (m.in. Kayoba, Hard Head, Blue Wear) niż pozostałe sieci DIY. Jednak w I i II kw. 2015 roku nastąpił spadek promocji marki własnej o 5 punktów procentowych (w 2014 roku udział wynosił 61%). Z kolei w Castoramie, która również chętnie zamieszcza oferty marki własnej w gazetkach handlowych, (m.in. Cooke&Lewis i Blooma) zauważalny jest wzrost jej promocji o 4 punkty procentowe w porównaniu z ubiegłym rokiem (udział wynosił 18%).



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9455

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.