Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Sieci handlowe będą inwestowały we własną produkcję

Autor: Puls Biznesu 19 sierpnia 2016 09:25

Jeronimo Martins Polska uruchomił niedawno fabrykę zup, którymi będzie zastępował te zamawiane na zewnątrz. To nie pierwszy przypadek budowy przez sieć handlową własnego zaplecza produkcyjnego - czytamy w Pulsie Biznesu.

Niedawno portugalskie media informowały o planach uruchomienia mleczarni Jeronimo Martins na rodzimym rynku. Przez dłuższy czas zagrożeni czuli się przetwórcy mięsa - gdyż po rynku krążyła plotka, że JMP kupuje jednego z branżowych producentów. Nic takiego się jednak nie stało.

Działania Biedronki nie są odosobnione. Aktywa produkcyjne ma również jej główny dyskontowy konkurent - Lidl. Sieć posiada np. fabrykę czekolady w Niemczech.

Marki własne dla dyskontów stanowią fundament, choć szczyt ich popularności może być już za nami. Według firmy badawczej Iri, w całej Europie udział marek własnych w sprzedaży artykułów szybkozbywalnych w ubiegłym roku spadł z 38,9 do 38,3 proc. Na samodzielną produkcję żywności decydują się nie tylko dyskonty, tradycyjnie walczące o jak najniższe ceny. Sił próbują też supermarkety — własne wędzarnie ma większość sklepów Intermarche w Polsce.

Więcej czytaj w Pulsie Biznesu.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,65

  • Śr

    0,29

  • Min

    0,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.