Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Sieci handlowe coraz częściej decydują się na dynamiczne zarządzanie cenami

Autor: dlahandlu.pl 7 września 2015 13:30

Sieci handlowe coraz częściej decydują się na dynamiczne zarządzanie cenami fot. shutterstock

Dynamiczne zarządzanie cenami zakłada dopasowanie ceny usługi lub produktu do zmieniających się warunków rynkowych: popytu i podaży, presji konkurencyjnej a nawet pogody. Obecnie jest to standardowa praktyka linii lotniczych, hoteli, branży sportowej, rozrywkowej a coraz częściej sieci handlowych. Możliwość analizowania coraz większych ilości danych pozwala na dostosowanie cen nawet z minuty na minutę - wyjaśnia Przemysław Białokozowicz, senior consultant w warszawskim biurze Simon – Kucher & Partners.

Sieci handlowe, a szczególnie te prowadzące sprzedaż przez Internet monitorują w najważniejszych dla siebie kategoriach produktowych ceny konkurencji i dostosowują je nawet kilka razy dziennie. Przykładowo zakup kuchenki mikrofalowej może być najkorzystniejszy w Amazon w godzinach nocnych, następnie pomiędzy 9 i 11 tj. po odprowadzeniu dzieci do przedszkola a także pomiędzy 18 i 21, czyli po powrocie z pracy. W pozostałych godzinach Amazon oferował ceny porównywalne lub wyższe niż główna konkurencja

Ofertę cenową uzależnioną od warunków pogodowych zaproponował jeden z operatorów kolejki w Alpach. Cena biletu przy dobrej pogodzie wynosiła 20 EUR, natomiast przy złej 17 EUR. Efektem były kolejki turystów do wjazdu na górę także w okresie pogorszenia się pogody.

Dynamiczne zarządzanie cenami to obszar jeszcze stosunkowo mało wykorzystywany w politykach cenowych polskich firm. Daje on jednak ogromne możliwości. Praktyczne zastosowanie dynamicznego zarządzania cenami w biznesie to przede wszystkim szansa wzrost na zysku dla firm niezależnie od branży. Dynamiczne ustalanie cen może mieć również pozytywny wpływ na wyniki sprzedaży, a nawet wzrost konkurencyjności firm.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,99

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.