Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Sieci handlowe częściej promują jabłka w gazetkach

Autor: dlahandlu.pl 24 września 2014 09:52

Według analizy gazetek promocyjnych, sporządzonej przez agencję badawczą ABR SESTA, wzrosła promocja jabłek w sieciach handlowych. Jednocześnie spadają ich ceny.

W sierpniu br. nastąpił wzrost promocji jabłek w sieciach handlowych. Tendencja ta widoczna była szczególnie po ogłoszeniu przez Rosję embarga na te właśnie owoce. Najczęściej promowane były one przez Carrefour (aż 10 promocji w sierpniu) oraz Leclerc (7 promocji). Wśród polskich sieci jabłka najczęściej promowała Chata Polska. - Sieci handlowe wykorzystały fakt, że media nagłośniły akcję dotycząca jedzenia jabłek przez Polaków po tym, jak nasz wschodni sąsiad wstrzymał ich sprowadzanie. Jednak w swojej komunikacji do klientów w żaden sposób nie odnosiły się do embarga, stawiając nacisk na fakt, że krajem ich pochodzenia jest Polska, mówi Marcin Dobek z ABR SESTA.

Średnia cena promocyjna 1kg jabłek spadła z 2,62 zł. w sierpniu 2013 roku do 1,59 zł w sierpniu 2014 roku. Najtaniej można je było kupić w Leclerc, w cenie 0.89 gr/kg. We wrześniu br. tańsze jabłka sprzedawane były w Biedronce (0,95 zł/kg) oraz Simply Market (0,89 zł/kg). W cenie poniżej 1 zł jabłka były jeszcze promowane w sieciach Aldik oraz M&L Delikatesy. Cena najdrożej sprzedawanych jabłek wynosiła w sierpniu br. 1,99 zł/kg.
W sierpniu br. sieci handlowe bardziej intensywnie od jabłek promowały jedynie winogrona. Natomiast zdecydowanie rzadziej nektarynki i brzoskwinie, mimo że ich cena spadła odpowiednio z ok. 4 zł za 1 kg do 3 zł za 1kg (dla obydwu produktów).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.