Sieci handlowe motorem wzrostu rynku reklamy. Na czele zestawienia Lidl

Autor: Rzeczpospolita 24 lipca 2018 10:46

Sieci handlowe motorem wzrostu rynku reklamy. Na czele zestawienia Lidl

Po latach rachitycznego wzrostu na rynku reklamy widać w tym roku długo oczekiwane ożywienie. W pierwszych sześciu miesiącach wydatki reklamowe brutto (bez rabatów) w mediach tradycyjnych (prasie, radiu, telewizji, kinie i outdoorze) wzrosły do ponad 16,4 mld zł, czyli o 5 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2017 r. – wynika z wyliczeń przygotowanych dla „Rzeczpospolitej" przez firmę badawczą Kantar Media.

Według nich liderem wzrostu był w tym roku handel, który zwiększył nakłady reklamowe aż o ponad 17 proc. Nieco mniej wzrosły wydatki lidera rynku reklamy, czyli branży farmaceutycznej. Były jednak znacząco – o niemal 12 proc. – wyższe niż rok wcześniej. Te dwa sektory odpowiadają za ponad jedną trzecią rynku reklamy w tradycyjnych mediach i zarówno tempem wzrostu, jak i wielkością wydatków zostawiły daleko w tyle kolejne z najbardziej aktywnych tu branż (sektory spożywczy i kosmetyczny).

Jak twierdzą eksperci, ten skokowy wzrost wydatków reklamowych w handlu to efekt zakazu otwierania sklepów niedzielę, który skłonił duże sieci do ostrej walki o klientów poprzez promocje cenowe. A te, jak zaznacza w rozmowie z „Rzeczpospolitą" Małgorzata Cichecka, dyrektor w firmie Nielsen, dodatkowo są szeroko komunikowane w mediach.

Najczęściej widać i słychać tam reklamy dyskontów, przede wszystkim sieci Lidl, która w I półroczu br. wydała na promocję w mediach tradycyjnych prawie 376 mln zł, o ponad jedną piątą więcej niż rok wcześniej. Ponad połowę tej kwoty sieć wydała w stacjach TV, ale jej reklamy słychać też niemal bez przerwy w stacjach radiowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8174

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553326

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.