Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Sieci handlowe muszą dostosować infrastrukturę, by konkurować w e-commerce

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 30 grudnia 2013 20:58

Sieci handlowe muszą dostosować infrastrukturę, by konkurować w e-commerce

Dynamiczny rozwój internetowego handlu na całym świecie skłania sieci handlowe do przywiązywania większej wagi do tego, jak i kiedy przesyłki z ich produktami trafią do adresatów. Raport Jones Lang LaSalle pokazuje, jak poszczególne rynki na świecie rozwijają swoją infrastrukturę logistyczną, by sprostać lokalnym warunkom i potrzebom konsumentów.

- Globalna ekspansja sieci handlowych kojarząca się z tworzeniem nowych sklepów na najdroższych ulicach, takich jak nowojorska 5 Aleja albo Pola Elizejskie w Paryżu, teraz oznacza również uruchamianie wyspecjalizowanych magazynów, punktów odbioru paczek i sortowni. 39% światowej populacji ma dziś dostęp do Internetu, nic dziwnego zatem, że preferencje klientów dotyczące zakupów w sieci są coraz bardziej zglobalizowane. Sprzedawcy używają nowego typu rozwiązań, by poradzić sobie z dostawami i zapotrzebowaniem przy uwzględnieniu lokalnych warunków - mówi Craig Meyer, President of Industrial, Jones Lang LaSalle.
Gwałtowny wzrost udziału w rynku
Światowa e-sprzedaż rośnie w bardzo dużym tempie stanowiąc obecnie 4% całej światowej sprzedaży. Co więcej, w latach 2007-2012 jej roczny wzrost utrzymywał się na poziomie 14,8%. Dla porównania całkowita światowa sprzedaż w tym samym okresie rosła o 0,9%.
- Mimo, że infrastruktura dla handlu internetowego w krajach rozwijających się jest mniej zaawansowana w porównaniu do krajów rozwiniętych, to właśnie te kraje mają w perspektywie możliwie największe wzrosty sprzedaży. W rezultacie, w ciągu najbliższych pięciu i więcej lat oblicze handlu internetowego bardzo się zmieni - dodaje Meyer.
Do 2017 roku najwyższy wzrost sektora e-handlu zostanie odnotowany w Indonezji, Chinach, Indiach i Meksyku. Stany Zjednoczone i Wielka Brytania mogą również liczyć na duże wzrosty.
- Sieci mają dylemat związany z planami ekspansji. Nie wiedzą, czy inwestować w rozwijających się krajach ze słabiej rozwiniętą infrastrukturą, w których zysk z inwestycji przyjdzie nie wcześniej niż po kilku latach, czy skoncentrować się na dojrzałych rynkach, z dobrą infrastrukturą, ale silną konkurencją - mówi Kris Bjorson, Head of Retail E-commerce Distribution, Jones Lang LaSalle.
E-handel na rynkach rozwiniętych: wygoda podstawowym czynnikiem rozwoju łańcucha dostaw
W krajach rozwiniętych, wielokanałowa strategia sprzedaży jest podstawowym czynnikiem zmiany w modelach logistycznych e-handlu. W takim modelu sprzedaży, który łączy kanały takie jak sklepy, sieć lub urządzenia mobilne, konsumenci mogą wybrać najbardziej wygodny dla nich sposób zamawiania, odbioru i zwrotu zamówień. Modele te różnią się w zależności od lokalizacji.W Wielkiej Brytanii i innych rozwiniętych rynkach najszybciej rozwija się sprzedaż w modelu "kup on-line i odbierz", jako że klienci preferują odbiór osobisty niż dostawę do domu.Niemcy są drugim największym europejskim rynkiem e-handlu, jeśli chodzi o obroty. Wysoka sprzedaż wygenerowała popyt graczy stricte internetowych na wielkie centra logistyczne.Wraz ze rozwojem australijskiego segmentu e-handlu i zwiększeniem automatyzacji będzie rosła popularność wyspecjalizowanych projektów nieruchomościowych. Rośnie także segment paczkomatów oraz firm oferujących różne formy dostawy.Szacuje się, że w Stanach Zjednoczonych 30% popytu na wielkopowierzchniowe magazyny jest generowanego przez e-handel. Wokół największych miast powstały wielkie centra logistyczne skupiające się na obsłudze e-commerce.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,26

  • Śr

    4,13

  • Min

    3,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.