Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Sieci handlowe na reklamy w I kw. 2015 roku wydały o 40 proc. więcej rdr.

Autor: wirtualnemedia.pl 7 maja 2015 11:03


W pierwszym kwartale br. sieci handlowe wydały na reklamy w mediach tradycyjnych ponad 40 proc. więcej niż przed rokiem. Zwiększyły swoją obecność w radiu, telewizji i na outdoorze, redukując wydatki na prasę i magazyny. Najwięcej wydał Lidl, znacząco nakłady zwiększyły Tesco i Kaufland.

Sieci handlowe przeznaczyły w pierwszych trzech miesiącach br. ponad 317,4 mln zł. Było to 40,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku - wynika z raportu Kantar Media (dane cennikowe bez rabatów) przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.

Najwięcej na wsparcie wydaje, podobnie jak rok temu, Lidl Polska. Ta sieć dyskontów zostawiła w mediach nieco ponad 112 mln zł, o 6,5 proc. więcej w skali roku.

Jeszcze więcej - o 34,2 proc., do 76 mln zł - wzrosły wydatki reklamowe Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci sklepów Biedronka i drogerii Hebe.

Największy wzrost nakładów reklamowych w pierwszym kwartale br. zanotowały Tesco Polska i Kaufland Polska. Pierwsza sieć zwiększyła je o 169,2 proc. - do blisko 29 mln zł, a druga - o 120,9 proc., do blisko 23 mln zł.

W tegorocznym zestawieniu największych pod względem wydatków reklamowych sieci handlowych pojawił się Carrefour Polska, który zainwestował w reklamę w tradycyjnych mediach 21,2 mln zł.

Sieci handlowe wciąż najwięcej wydają na zasięgowe kampanie w stacjach telewizyjnych. Wydatki na szklanym ekranie zwiększyły o 24,5 proc., do 143,8 mln zł.

W największym stopniu jednak w tej branży wzrosły nakłady na reklamę w stacjach radiowych - niemal o 100 proc., do 136 mln zł. Właściciele marketów wydali też więcej na reklamę zewnętrzną. Na promocję na nośnikach outdoorowych przeznaczyły w pierwszym kwartale tego roku 17,1 mln zł - 31,4 proc. więcej niż rok temu.

Mniejszym ich zainteresowaniem marketów cieszyły się w pierwszych miesiącach tego roku gazety i magazyny. W prasie codziennej wydali oni 7,2 proc. mniej niż rok wcześniej (7,2 mln zł), a w czasopismach - 30,4 proc. mniej (12,9 mln zł).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,79

  • Śr

    0,86

  • Min

    0,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8660

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 555168

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.