Sieci handlowe nie mają pomysłu na ciekawą ekspozycję pieczywa

www.portalspozywczy.pl 8 maja 2015 14:02

- W sklepach sieci handlowych pieczywo jest eksponowane niedbale, a przecież przemyślany merchandising zwiększa sprzedaż - ocenia dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Piętka z Akademii Wypieków.

Sklepy w Polsce poszukują własnych modeli i standardów sprzedaży pieczywa. We wszystkich sklepach w kraju dostępne jest pieczywo kategorii ekonomicznej, średniej i premium, w bardzo różnych proporcjach. Zdaniem Piętki, modele wybierane przez sieci handlowe są często do siebie bardzo podobne, biorąc pod uwagę sposób ekspozycji produktów, rodzaj dostępnego asortymentu, a także ceny produktów na półce.

Przedstawiciel Akademii Wypieków tłumaczy, że uwaga sieci handlowych, jeśli chodzi o pieczywo, skupia się na trzech obszarach: na kupowaniu produktów po maksymalnie niskich cenach od piekarni, na stałym monitorowaniu konkurencji oraz na naśladowaniu rozwiązań, które sprawdzają się u liderów rynku.

W ocenie Andrzeja Piętki, politykę największej otwartości, przyjazną do wprowadzania nowości piekarniczych i ciastkarskich, prowadzi sieć Auchan. Może to robić sprawniej od innych, gdyż posiada własne małe piekarnie i cukiernie przy halach sprzedażowych.

- Firma Auchan kreuje trendy produktowe i jest otwarta na zrównoważoną współpracę z uznanymi regionalnymi piekarniami. Po widocznej pracy nad asortymentem pieczywa żytniego, w Auchan widać teraz produkty linii "włoskiej", z ziołami i naturalnymi składnikami. Auchan potrafi zaskoczyć ciekawymi rozwiązaniami sprzedażowymi i ma swoją logikę ułożenia pieczywa na półce - komentuje Piętka.

Przedstawiciel Akademii Wypieków chwali także działania Lidla związane z rozwojem oferty piekarniczej. Zdaniem Piętki, to właśnie niemiecki dyskonter oraz Auchan są sieciami wyznaczającymi trendy na rynku polskim, a przez to są chętnie podglądane przez konkurencję.

- Za sukcesem sprzedaży "piekarni Lidla" kryje się przemyślana strategia ekspozycji produktów, dopracowywany ciągle koncept piekarniczy i skuteczny marketing - argumentuje Piętka.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,39

  • Śr

    1,88

  • Min

    1,45

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6053

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.