Sieci handlowe: Podatek obrotowy uderzy nie tylko w duże sieci, ale także w małe sklepy

www.portalspozywczy.pl 5 września 2015 10:33

Wprowadzenie podatku obrotowego dla sieci handlowych uderzy bezpośrednio w dostawców oraz konsumentów. Nowa danina publiczna może w dłuższej perspektywie doprowadzić nawet do bankructw mniejszych sklepów a także małych i średnich dostawców – ostrzegają eksperci.

Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji podkreśla, że koszty wprowadzenia nowego podatku poniosą nie tylko sieci i klienci, ale także transport, logistyka oraz mali i średni dostawcy.

- Sieci będą musiały optymalizować zakupy i koszty. Na pewno będą cięcia i oszczędności. Optymalizacja oferty spowoduje, że część najmniej rentownych dostawców będzie musiała szukać innego rynku zbytu. Ich odbiorcami będą przede wszystkim małe sklepy. Oznacza to przerzucenie towaru do innego kanału dystrybucji. W małych sklepach powstanie naturalna nadpodaż – przyznaje Juszkiewicz.

Krzysztof Szponder, wiceprezes zarządu Kaufland Polska zwraca uwagę, że trzeba poczekać na więcej informacji dotyczących pomysłu wprowadzenie podatku obrotowego od sieci handlowych. Trudno dziś oceniać, kto w największym stopniu ucierpi na wprowadzeniu podatku. Niemniej w znacznym stopniu uderzy on w branżę spożywczą.

Czytaj więcej na portalspozywczy.pl

Wypowiedzi ekspertów pochodzą XV Debaty eksperckiej ISBnews pt. „Kto zapłaci za opodatkowanie sieci handlowych?”.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • hajnel67 2015-09-07 09:42:56

    "Eksperci" zamówieni przez sieci handlowe.

  • no_logo 2015-09-05 11:21:26

    jak małe sklepy przeżyły 3000 sklepów biedy, 1000 rosmanów i poł tysiąca lidlów to przeżyją i to

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.