Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Sieci handlowe radzą jak żyć. Porady i wskazówki mają budować więź z konsumentem

Autor: Iwona Kubicz, prezes zarządu Procontent Communication dla dlahandlu.pl 2 grudnia 2014 11:48

Sieci handlowe radzą jak żyć. Porady i wskazówki mają budować więź z konsumentem

Marki takie jak Lidl, Tesco, Biedronka, Żabka czy Odido stają się coraz bliższe Polakom. W budowaniu więzi z konsumentem coraz częściej poza argumentem cenowym używają wielu narzędzi komunikacji. Stopniowo sieci te stają się doradcą w codziennym życiu poprzez porady kulinarne i dietetyczne, planowanie posiłków, wspólne uczestniczenie w ważnych dla Polaków wydarzeniach sportowych, czy też projekty CSR wspierające szkoły lub lokalne społeczności.

Coraz częściej sieci decydują się na tzw. ambasadora marki. Lidl podjął współpracę z Karolem Okrasą i Karolem Brodnickim, Tesco - Robertem Makłowiczem, Makro z Kurtem Schellerem, natomiast Odido - Anną Głogowską. Coraz częściej wpisują się też w nowe trendy konsumenckie. Koncept - ryneczek Lidla ze świeżymi owocami i warzywami odpowiada potrzebie kupowania zdrowej żywności oraz modzie na weekendowe zakupy na prawdziwym targu, kuchni slow food i domowego gotowania. Promowanie sieci sklepów przez kuchnie tematyczne - śródziemnomorską, meksykańską, włoską, dania z owoców morza etc. to trend związany z kulinarnym eksperymentowaniem Polaków oraz poszukiwaniem nowych smaków w kuchni. Dużą rolę w zapotrzebowaniu na oryginalne produkty spożywcze odegrały programy telewizyjne takie jak: MasterChef czy TopChef oraz Hell's Kitchen.

Coraz częściej sieci handlowe edukują nas również jak prawidłowo należy się odżywiać. Zdrowe nawyki żywieniowe u dzieci i dorosłych wraz z dietetykami promuje m.in. Lidl w akcji kuchnia Lidla we współpracy z Polskim Towarzystwem Dietetyki.

Innym trendem jest budowanie bliskiej relacji z marką poprzez odwołania do polskiej tradycji. Tradycyjna Kuchnia Polska to m.in. komunikacja krakowskiego Kredensu i Almy. Moda na tzw. prawdziwe produkty kuchni polskiej - wędliny przygotowywane wg. starych receptur, konfitury zamiast dżemów, domowe kakao.

Jeszcze innym sposobem na działania komunikacyjne i budowanie bliskich więzi z konsumentami jest aktywne włączanie się sieci handlowych w życie lokalnej społeczności. Tu wskazać można na wiele ciekawych projektów z zakresu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i community relations. Jednym z takich przykładów jest chociażby inicjatywa Makro - program "Tu Mieszkam Tu Kupuję", w ramach którego wspiera ona lokalny handel i mówi o istotnym wpływie tzw. sklepów tuż za rogiem, na stabilny i trwały rozwój lokalnych społeczności. Kampania wskazuje na fakt, iż wymieranie ulic handlowych i małych prywatnych sklepików w zachodnich gospodarkach doprowadziło do wielu negatywnych zjawisk jak rozpad więzi społecznych, ucieczka kapitału z regionów czy też exodus lokalnej ludności. Podobne projekty edukacyjne wspierające lokalny handel organizowane były m.in. w Wielkiej Brytanii oraz Francji. W ich ramach konsumenci otrzymywali m.in. karty rabatowe dla osób dokonujących zakupów w lokalnych sklepach. W Polsce kampanię wsparły gwiazdy m.in. Anna Głogowska, która mówiła o idei zakupów tuż za rogiem, przygotowany był również raport badania opinii obrazujący zachowania zakupowe Polaków w kontekście małych osiedlowych sklepików. Do ocieplających wizerunek sieci handlowych działań zaliczyć można również takie projekty jak np. Tesco dla szkół, gdzie szkoły mogą wziąć udział w konkursie filmowym i wygrać m.in. wyposażenie pracowni multimedialnej. Sieci handlowe chętnie włączają się również w pomoc w postaci zbiórek żywności, sprzedaży okolicznościowych monet np. w ramach akcji Dukatów TVN, czy też wydawnictw, których nabycie wspiera cel dobroczynny - tu przykładem może być magazyn o dekoracji wnętrz dostępny w marketach OBI.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,79

  • Śr

    3,91

  • Min

    2,91

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.