Sieci handlowe testują systemy rozpoznawania twarzy

Autor: Rzeczpospolita 5 grudnia 2016 09:49

Firma NEC z siedzibą w Tokio szczyci się tym, że jej program NeoFace potrafi rozpoznać twarz w ciągu kilku sekund – nawet w tłumie i na obrazach wideo o niskiej rozdzielczości. Jak twierdzi Allen Ganz, szef amerykańskiego oddziału NEC, oferującego technologie biometryczne sieciom handlowym, oprogramowanie to zostało stworzone z myślą o służbach bezpieczeństwa, a obecnie przystosowywane jest do systemów sprzedaży - czytamy w "Rzeczpospolitej".

– W obliczu rosnącej konkurencji ze strony sklepów internetowych tradycyjni sprzedawcy muszą angażować klientów w coraz bardziej przemyślany sposób – mówi Werner Goertz, analityk z firmy Gartner. – Dla sieci handlowych takie rzeczy to jest nowy rodzaj informacji. Gdy raz uda im się je wykorzystać, chcą więcej – dodaje. Nie chciał jednak zdradzić, które sklepy jako pierwsze wprowadzą systemy oparte na NeoFace.

Analitycy Bloomberg Intelligence oraz inni eksperci uważają, że spora liczba wielkich światowych sieci handlowych – takich jak Walmart Stores, Giorgio Armani oraz Macy's w USA, Benetton Group w Europie czy Baidu i Alibaba Group w Azji – testuje systemy rozpoznawania twarzy oraz inne narzędzia inwigilacji.

Więcej w Rzeczpospolitej

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,39

  • Śr

    3,11

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8059

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 557388

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.