Sieci handlowe w Polsce zarobiły już ponad 5 mld zł dzięki programowi "500+"

Autor: Gazeta Wyborcza 4 kwietnia 2017 10:33

Sieci handlowe w Polsce zarobiły już ponad 5 mld zł dzięki programowi "500+" Fot. Shutterstock.com

Jak donosi "Gazeta Wyborcza, sieci handlowe w Polsce zarobiły już ponad 5 mld zł dzięki programowi "500+". Najwięcej z nich Biedronka.

Z całą pewnością na państwowym świadczeniu na dzieci skorzystały sieci handlowe. PwC szacuje, że program 500+ spowodował około 2,3 proc. wzrostu na rynku FMCG, co odpowiada około 5 mld zł zostawionych w sklepach. A skąd te 5 mld zł? PwC policzyło to tak: wypłaty z programu w skali całego 2016 r. to 17 mld zł. GUS podaje, że 31 proc. wydatków gospodarstw domowych to zakupy spożywcze. – Przyjmujemy zatem, że ok. 5,3 mld zastrzyku finansowego z 500 plus wydaliśmy na kategorie FMCG – tłumaczy Grzegorz Łaptaś z PwC.

Na 500 plus korzystają wszystkie sieci handlowe, ale najwięcej zarabia największa z nich, czyli Biedronka. Sprzedaż LfL dla Biedronki w najlepszym, czwartym kwartale 2015 r. wzrósł przyzwoicie o 3,8 pkt proc.

Przeczytaj także:

W pierwszym kwartale 2016 r. było lepiej, bo sieć zmieniła strategię, rozszerzając asortyment na swoich półkach. Wzrost sięgnął 7,6 pkt proc. W drugim kwartale, kiedy wystartowało 500+, LfL poszybował do 9,9 pkt proc. A w ostatnim kwartale 2016 r. wzrósł aż o 11,9 pkt. proc.

Entuzjastycznie o programie pisze też w swoim prospekcie emisyjnym wybierająca się na giełdę sieć Dino.

Więcej w "Gazecie Wyborczej"

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9455

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.