Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Sieci hipermarketów modyfikują strategie rozwoju w Polsce

Autor: onet.pl 31 sierpnia 2013 21:48

Sieci hipermarketów modyfikują strategie rozwoju w Polsce

W czerwcu 2013 r. w kraju działało ponad 260 hipermarketów i kilka tysięcy mniejszych formatów spożywczych - supermarketów i dyskontów.

Jak pisze w komentarzu dla onet.pl Katarzyna Michnikowska, starszy analityk w Dziale Doradztwa Cushman & Wakefield „obecnie bliski nasycenia jest sektor hipermarketów - ekspansja sieci spożywczych została ograniczona, następują procesy konsolidacji, między innymi przejęcie przez Auchan sieci hipermarketów Real. Sektor supermarketów rozwija się w sposób zrównoważony, a dynamiczna ekspansja trwa nadal w sektorze dyskontów spożywczych. Sieci hipermarketów modyfikują swoje strategie rozwoju w Polsce, podążając w kierunku zmniejszania powierzchni sklepów na rzecz ich większego zagęszczenia. Sieci dyskontowe podnoszą standard sklepów i starają się znaleźć nowe obszary ekspansji - centra handlowe oraz śródmieścia miast."
„Głównymi graczami na rynku pozostają Auchan, Tesco, Piotr i Paweł, Biedronka, Lidl, Kaufland i Intermarche. W pierwszej połowie roku nowe sklepy otworzyły między innymi: Tesco (Europa Centralna w Gliwicach, Galeria Veneda w Łomży, Galeria Solna w Inowrocławiu), MarcPol (Galeria Zabrze i Galeria Podkowa) i Lidl (Pasaż MM w Poznaniu) - wylicza Katarzyna Michnikowska."
„Sieć delikatesów Alma skorzystała w tym roku na pojawieniu się atrakcyjnej powierzchni na rynku wtórnym i otworzyła swoje sklepy w Domach Mody Klif w Warszawie i Gdyni, a kolejny sklep Almy zaczął funkcjonować w lipcu w CH Alfa w Olsztynie. Piotr i Paweł przejął natomiast wolny lokal w Alfie Białystok."
„Do największych budowanych obecnie sklepów spożywczych, których ukończenie planowane jest w latach 2013-2014, należą: Auchan w Atrium Felicity w Lublinie i w Galerii Bronowice w Krakowie oraz Tesco w Galerii Bursztynowej w Ostrołęce. Biedronka planuje w 2013 r. poszerzyć sieć o 290 sklepów; w pierwszej połowie roku otwarte zostały lokale zarówno w małych miejscowościach (Kobylin, Zagórów, Nidzica), miejscowościach turystycznych (Zakopane), jak i w centrach miast (Zielona Góra). Rozwija się także sieć Intermarche, która podpisała umowę najmu w Galerii Neptun w Starogardzie Gdańskim."

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,58

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.