Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Sieci korzystając z mody na zdrowe odżywianie promują produkty świeże

Autor: MondayNews.pl 13 kwietnia 2016 09:20

Z najnowszego badania instytutu ABR SESTA, dotyczącego strategii sieci handlowych, wynika, że coraz mocniej pokazują one w gazetkach promocyjnych produkty świeże, w tym warzywa i owoce. Część sieci wykorzystuje panujący wśród konsumentów trend związany ze zdrowym odżywianiem.

Z roku na rok rośnie liczba promocji produktów świeżych. Do tej kategorii należą m.in. warzywa i owoce, wędliny i mięso na wagę, sery na wagę, wyroby piekarnicze i cukiernicze. Jednak w 2015 roku bardziej niż w poprzednim, sieci inwestowały w promowanie wędlin w obsłudze (wzrost promocji o 25 proc.) i produktów cukierniczych (wzrost o 34 proc.). Wyroby te są najmniej zalecane według piramidy żywieniowej. Udział warzyw i owoców w kategorii Świeże spadł z 24 proc. w 2014 roku do 22 proc. w 2015 roku.

Największy wzrost promocji zauważalny jest w kanale Convenience (m.in. w takich sieciach jak Żabka, Freshmarket, Carrefour Express, Groszek), w dużych sklepach osiedlowych oraz dyskontach. Rosnące znaczenie kategorii widać również po zmianie aranżacji sklepów. Przy wejściu do marketów, m.in Biedronki i Lidla, znajdują się duże ekspozycje warzyw i owoców.

Wybrane sieci zdecydowanie zwiększyły liczbę promocji w kategorii Warzywa i Owoce. Należą do nich zwłaszcza Delikatesy Centrum (wzrost promocji o 76 proc.), Carrefour Express (wzrost o 56 proc), Aldik (wzrost o 50 proc.), Intermarche (wzrost o 44 proc.), Polomarket (wzrost o 31 proc.). Również debiutująca w ubiegłym roku sieć supermarketów Mila miała relatywnie dużo promocji warzyw i owoców.

– Wędliny znajdują się na samej górze piramidy żywieniowej i zalecane jest ograniczenie ich konsumpcji. Jednak sieci zdecydowały się na ich promowanie. Ten trend powinien się zmienić w najbliższych latach. Konsumpcja mięs powinna się zmniejszać, natomiast rosnąć warzyw i owoców. Dlatego okazuje się, że mniejszy sklep z dobrymi warzywami i owocami, produktami zbożowymi, nabiałem całkowicie wystarcza do zaspokojenia potrzeb konsumentów, mówi Marcin Dobek z instytutu badawczego ABR SESTA.

Wydaje się zatem, że kanał sprzedaży, jakim są mniejsze sklepy, będzie się rozwijał w najbliższych latach. W dalszej przyszłości można również się spodziewać, że będą one posiadać większą ofertę produktów świeżych i bardzo ograniczony asortyment produktów FMCG. Najłatwiej przestawić się na ten kierunek sprzedaży właśnie najmniejszym sklepom.

Mimo trendu na świeżą żywność, hipermarkety nie zwiększyły miejsca na promocję kategorii Świeże. W przypadku tych produktów mniejsze znaczenie dla klientów ma cena, a większe wygląd i jakość. Pod względem ich promocji wyróżnia się na rynku nowa marka sieci Bi1, której oferta stanowi aż 29 proc. produktów świeżych. Sieć przeznacza dużą jej część na wędliny i mięsa, mniej na warzywa i owoce, które znajdują się na samym dole piramidy żywieniowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,46

  • Min

    2,55

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8660

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 555168

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.