Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Sieci muszą szukać sposób na zwiększanie marży w dobie łowców promocji

www.portalspozywczy.pl 27 czerwca 2014 22:42

Dopóki istnieje jeszcze przestrzeń marżowa, która pozwala na walkę cenowo-promocyjną między sieciami handlowymi w różnych formatach, to walka ta będzie się toczyła. Sądzę jednak, że już w tej chwili widoczne są pewne sygnały, że zostaje ona wyciszana - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Sylwester Maćkowiak, prezes Grupy Mar-Ol.

Jak zauważa szef Chaty Polskiej, robienie olbrzymiej liczby akcji promocyjnych wypłukuje marże nie tylko w danej kategorii produktów, ale równocześnie obniża marżowość całego sklepu.

- Istnieje zjawisko, dla konsumentów naturalne, a dla właścicieli sklepów troche niepokojącę, że konsument chodzi od sklepu do sklepu i szuka okazji. Dostaje do swojej skrzynki kilka gazetek i na ich podstawie wybiera sobie okazje i przyjeżdża do poszczególnych sklepów tylko i wyłącznie po te produkty, których cena została obniżona - mówi Maćkowiak.

Efekt tego jest taki, że co prawda zawierana zostaje większa liczba transakcji, bo klienci przychodzą i rzeczywiście je realizują, ale zarazem sieć detaliczna sama bardzo obniża swoją marżę i wyraźnie traci na rentowności.

Jak podkreśla prezes Mar-Olu, celem promocji jest, aby klient wchodząc do sklepu kupił nie tylko przecenione produkty, ale dodatkowo kilka innych. Tymczasem wielu konsumentów zachowuje się na odwrót - przychodzi jedynie po te produkty, które są sprzedawane w promocji. Zdaniem Maćkowiaka, zjawisko to w ostatnim czasie się nasila, a sieci handlowe muszą szukać nowych sposobów na to, jak ze sobą konkurować w dobie "łowców okazji".

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,14

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.