Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Sieci powoli przechodzą od komunikacji niskiej ceny do komunikacji wartości

Autor: www.dlahandlu.pl 28 września 2016 11:41

Obserwujemy powolne zmiany w grupie konsumentów, którzy w swoich decyzjach zakupowych przestają się kierować wyłącznie ceną, ale coraz większą wartość stanowią dla nich elementy pozacenowe oferty. Oczywiście działania marketingowe i komunikacja firm może te zmiany przyspieszyć, ale nie należy tutaj spodziewać się znaczącej dynamiki - mówi Tomasz Stec, Manager w Simon-Kucher & Partners.

- Sieci starają się dopasować swoją komunikację do oczekiwań konsumentów, ich grup. Polskie społeczeństwo uległo w ciągu ostatnich 25 lat dosyć istotnym zmianom i zmienia się nadal. Wraz z nim zmieniały się sieci handlowe. Warto zadać sobie pytanie czy obecna Biedronka byłaby w stanie wygrać na początku lat 90-tych walkę o klienta ze swoim ówczesnym odpowiednikiem? Prawdopodobnie nie. Konsumenci się zmienili, zaczynają przywiązywać wagę do innych wartości, co wynika z długofalowych trendów. Warto tu z pewnością wymienić ogólnie: starzenie się społeczeństwa, życie w pośpiechu (coraz większą wartość przykładamy do swojego czasu wolnego, ale nadal potrzebujemy produktów on-the-go). W kategoriach spożywczych mamy chęć zdrowego odżywiania się, otwieranie się na nowe smaki/kuchnie, a także odnajdywanie przyjemności z samodzielnego przygotowywania potraw. Poza kategoriami spożywczymi konsumenci zwracają coraz częściej uwagę na to jaki wpływ na środowisko mają produkty które kupują, oraz jakie były warunki wytworzenia/koszty społeczne tych produktów (np. warunki pracy osób przy szyciu odzieży). Do tych długofalowych trendów należy jeszcze dodać zjawiska zupełnie nowe, które zmieniły czasem w istotny sposób siłę zakupową polskich gospodarstw domowych (słynne 500+). Z pewnością grubszy portfel będzie pozwalał na wybór droższych  produktów o wyższej jakości.Oczywiście, z reguły na rynku jest miejsce na sieci dyskontowe, sklepy mainstreamowe i sieci z produktami luksusowymi. Pytanie jednak jaki jest potencjał wolumenowy w w poszczególnych segmentach - zaznacza ekspert.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,11

  • Min

    9,50

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.