Sieci przed świętami stawiają na promocję alkoholi

Autor: Monday News 29 listopada 2016 09:15

Według instytutu badawczego ABR SESTA, który porównywał strategie sieci handlowych, realizowane w 2014 i 2015 roku, można przewidywać, że w tym sezonie świątecznym wzrośnie liczba publikacji tematycznych. Klienci wymagają bowiem, żeby dla wybranych kategorii, np. Alkoholi czy Zabawek, były tworzone oddzielne gazetki.

Klienci dobrze znają już standardowe produkty Biedronki z kategorii FMCG. Teraz sieć zamierza inspirować ich asortymentem in-out. Są to produkty sezonowe albo zmieniające się w zależności od akcji tematycznych, które nie występują w stałej ofercie. Mogą to być zabawki, artykuły gospodarstwa domowego, małe AGD, np. odkurzacze, czy też tekstylia domowe. Tymczasem dla dyskontów charakterystyczne jest to, że udział FMCG pozostaje bez zmian w stosunku do innych miesięcy w roku. Biedronka również częściej promuje alkohole i detergenty, które przynależą do tej właśnie kategorii. Jednak, nie ogranicza się wyłącznie do niej.

Globalna strategia

– Carrefour Express, Carrefour Express Convenience i Chata Polska, które reprezentują kanał Convenience, przeznaczają zdecydowanie więcej miejsca w gazetkach na produkty Świeże Obsługa, niż konkurenci. Dla francuskiej sieci oznacza to globalną strategię. Należy przy tym pamiętać, że jako jedna z pierwszych w Polsce komunikowała potrzebę zdrowego odżywiania. Obecnie rozwija własną markę – Carrefour-Bio. Na świąteczny stół może więc zaoferować ekologiczne warzywa i owoce – zwraca uwagę Marcin Dobek.

W sezonie przedświątecznym w 2015 roku w kanale Convenience gazetki alkoholowe opublikowały Freshmarket, Żabka i Małpka Express. Jedną, 4-stronnicową, publikację wydał wówczas Carrefour Express. Zostały w niej umieszczone inspiracje prezentowe, zabawki oraz dekoracje. Przeważnie liczba stron w gazetce oraz dni jej obowiązywania w okresie bożonarodzeniowym w większości podmiotów nie odbiega zdecydowanie od średnich całorocznych. Obszerniejsze materiały promocyjne oferują Freshmarket oraz Żabka, które należą do tego samego właściciela.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,29

  • Śr

    3,01

  • Min

    2,29

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7882
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.