Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Sieci przed Wielkanocą promują ... alkohole

Autor: ABR Sesta dla dlahandlu.pl 16 marca 2016 09:38

Sieci przed Wielkanocą promują ... alkohole fot. shutterstock

Z analizy gazetek promocyjnych, dokonanej przez instytut badawczy ABR SESTA wynika, że sieci handlowe zwiększyły liczbę ich publikacji przed Wielkanocą. Najczęściej promowanymi produktami są pomarańcze i mięso. Zauważalny jest także wzrost promocji napojów alkoholowych.

Analizując gazetki promocyjne, pod uwagę wzięto okres od 29 lutego 2016 roku, czyli na cztery tygodnie przed Wielkanocą, gdyż w tym czasie pojawiły się ich pierwsze wydania zawierające ofertę świąteczną. Podobnej analizie poddano gazetki, które ukazały się w tym samym czasie w 2015 roku. Według danych, w tym roku wydano zdecydowanie więcej gazetek niż w minionym. Wynika to m.in. z przesunięcia daty świąt (w 2015 roku były one wcześniej, bo 5-6 kwietnia), ale także z faktu, że w tym roku do badania zaliczano także gazetki promujące ofertę na Dzień Kobiet.

- Biorąc pod uwagę analizowany czterotygodniowy, przedświąteczny okres, można zauważyć wzrost liczby gazetek zwłaszcza na dwa tygodnie przed Wielkanocą. Taka sytuacja miała miejsce już w 2015 roku. Jednak wydawane gazetki nie zawierają wyłącznie oferty świątecznej. Tylko kilka stron jej dotyczy, natomiast na pozostałą część gazetki składa się promocja regularnego asortymentu sklepu - mówi Marcin Dobek z ABR SESTA

Sieci handlowe zwiększają przed Wielkanocą liczbę promocji alkoholi, tworząc dedykowane oferty na 3 - 4 tygodnie przed świętami. Przykładowo Carrefour i Netto wydały gazetkę 12-stronicową z ofertą alkoholi, Żabka 16-stronicową, Tesco 24-stronicową, a Biedronka aż 32-stronicową. W ostatnim tygodniu przed świętami sieci zwykle wydają mniej gazetek, a to dlatego, że obowiązuje oferty z poprzednich tygodni. W ostatnim tygodniu sieci kładą większy nacisk na produkty świeże.

 - W tym roku Biedronka zmienia swoją ofertę, podążając śladami Lidla, i coraz częściej komunikuje kategorie tekstylne. „Modnie i wygodnie” to tematy gazetek sieci. Tuż przed świętami rozpoczęła się również pierwsza od lat kampania wizerunkowa sieci hipermarketów. Carrefour w kampanii Napoleona zdecydował się postawić na jakość. Jest ona komunikowana w gazetkach Carrefour we wszystkich formatach tj. hipermarketach, supermarketach, sklepach convenience) - dodaje Marcin Dobek.

 Najczęściej promowane SKU w okresie przedświątecznym to pomarańcze (zarówno w tym, jak i ubiegłym, roku) i produkty mięsne. W porównaniu z ubiegłym rokiem mięso jest tańsze o kilkanaście procent (np. schab wieprzowy, karkówka wieprzowa), ale nieco droższe są owoce (np. pomarańcze i jabłka).

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    4,74

  • Min

    3,32

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.