Sieci w obliczu silnej konkurencji – podsumowanie trzeciego kwartału w handlu

Autor: dlahandlu.pl 5 października 2018 11:44

Sieci w obliczu silnej konkurencji – podsumowanie trzeciego kwartału w handlu Fot. Shutterstock

Wakacje i pierwszy miesiąc roku szkolnego przyniosły na rynku handlu w Polsce szereg wydarzeń. Jedne sieci wchodziły w nowe formaty, technologie, alianse i nisze rynkowe, inne starały się utrzymać na powierzchni.

Piotr i Paweł

Poznańska spółka już od niemal 10 miesięcy poszukuje inwestora. Na razie – bez skutku. Sieć obiecywała, że do wyboru inwestora powinno dojść do końca lipca, jednak do tej pory proces jego poszukiwania nie zakończył się. Zamiast tego, na początku września dowiedzieliśmy się, że do Sądu Rejonowego w Poznaniu  wpłynął wniosek o ogłoszenie postępowania sanacyjnego spółek: Grupa Piotr i Paweł, Piotr i Paweł S.A. oraz Piotr i Paweł Detal. Sąd w Poznaniu otworzył postępowanie sanacyjne wobec sieci Piotr i Paweł w dniu 12 września.

Spółka ocenia, że postępowanie sanacyjne zapewni firmie możliwość przeprowadzenia spokojnych rozmów z wierzycielami i realizację planu naprawczego. Decyzja władz wymienionych spółek to m.in. odpowiedź na pojawiające się ostatnio wnioski o ogłoszenie upadłości firm z grupy Piotra i Pawła.

Niewykluczone, że transakcję akwizycji poznańskiej spółki przyspieszy przejęcie kilku lokalizacji Piotra i Pawła przez sieć Biedronka. Należąca do Portugalczyków sieć dyskontowa kupiła we wrześniu pięć własnych sklepów Piotra i Pawła: w Kaliszu (ul. Młynarska), Wrocławiu (ul. Grabiszyńska i ul. Dokerska), Tychach (ul. Towarowa) oraz Poznaniu (ul. Szwedzka).

Biedronka

Dla Biedronki przejęcie lokalizacji Piotra i Pawła oznaczało coś więcej, niż powiększenie liczby placówek. Sieć zdecydowała bowiem w tych pięciu lokalizacjach zachować delikatesowy charakter sklepów. - Placówki wyróżniają się spośród naszych dotychczasowych sklepów. Jako jedne z nielicznych, posiadają oddzielne stoiska z mięsem i wędlinami, serami oraz wyrobami garmażeryjnymi, które są nowością w ofercie Biedronki – mówi Paweł Stolecki, dyrektor operacyjny makroregionu w Jeronimo Martins Polska.

Czy to wejście Biedronki w nowy segment, czy raczej próba otwarcia na bardziej zamożnych klientów? Z całą pewnością lider naszego rynku detalicznego nie spoczywa na laurach, ale walczy o umocnienie pozycji. Świadczą o tym działania podejmowane przez Biedronkę w ostatnim kwartale.

12 lipca w Poznaniu ruszył nowy format Biedronki - outlet. Klienci znajdą tam m.in. produkty przemysłowe marek Hykker, Smukee, Hoffen, Gardenic, czyli sprzęt RTV i AGD, artykuły wyposażenia wnętrz, akcesoria do ogrodów oraz chemię gospodarczą i kosmetyki w cenach od 30 do 80 proc. niższych od standardowych.

  • Kk 2018-10-05 17:09:32

    Szkoda tylko że w biedrone brakuje dobrego sushi z firmy ok foods które można dostać w Piotrze i Pawle

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,92

  • Śr

    5,27

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.