Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Sieci walczą o zakupy na majówkę. Tesco w sezonie sprzedaje tonę kiełbasek co godzinę

Autor: www.dlahandlu.pl 27 kwietnia 2016 11:08

Sieci walczą o zakupy na majówkę. Tesco w sezonie sprzedaje tonę kiełbasek co godzinę fot. materiały prasowe Tesco

Majówka to okazja dla sieci na dodatkowe dochody, zwłaszcza jeśli dany brand dobrze wypromuje swoją ofertę. O "majówkowe" zakupy Polaków walczą ze sobą m.in. Tesco, Lidl i Biedronka. Promocja oferty może być bardzo opłacalna, bo jak deklaruje Tesco, w sezonie grillowym klienci sieci kupują średnio tonę kiełbasek co godzinę.

Według danych Tesco popularność oferty grillowej stabilnie rośnie, tylko w  2015 roku sprzedaż tego typu produktów wzrosła o 11% w stosunku do roku poprzedniego. W tym sezonie firma wprowadza na rynek nową ofertę produktów gotowych do wrzucenia na ruszt. Na klientów czeka blisko 40 nowych artykułów, w tym gotowe zestawy mięsne, sery, marynaty i sosy.

Początek maja to nieoficjalny start sezonu grillowego – to właśnie wtedy, o ile pogoda pozwoli, Polacy masowo oblegają każdy skrawek zielonej przestrzeni i grillują do zmroku. Zamiłowanie Polaków do grillowania potwierdzają wyniki sprzedaży: w sezonie grillowym sprzedaż kiełbasek rośnie trzykrotnie, a klienci Tesco kupują w tym czasie średnio tonę kiełbasek co godzinę.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research dla Tesco Polska prawie trzy czwarte Polaków regularnie grilluje: 30,7% co najmniej raz w tygodniu, a 43,6% 2-3 razy w miesiącu. Średnie wydatki na produkty spożywcze u czterech na pięciu grillujących (80,8%) nie przekraczają 30 zł na jedną osobę na jedno grillowanie.

Prawie połowa z grillujących (45,4%) woli korzystać z zestawów gotowych do wrzucenia ruszt,
a tylko nieznacznie więcej Polaków (54,6%) samodzielnie przygotowuje dania z grilla. Popularność gotowych zestawów rośnie: w zeszłorocznym badaniu 34% Polaków zadeklarowało, że szykując się do grillowania woli korzystać z gotowych produktów.

 – Każdego roku obserwujemy rosnącą popularność gotowych zestawów grillowych w marynatach i specjalnych zalewach. Dzięki nim, nasi klienci mogą oszczędzić sporo czasu i spędzić go wspólnie z rodziną na ulubionych zajęciach na świeżym powietrzu – mówi Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska.

Sieć Lidl ruszyła niedawno z promocją produktów Grill&Fun. W ofercie dostępnej od 29 kwietnia klienci znajdą wiele gotowych zestawów m.in. kiełbaski grillowe, szaszłyki drobiowe, kręciołki z boczku, żeberka wieprzowe czy soczysta karkówka w różnych marynatach. Natomiast w serii „Świeża ryba”, sieć poleca patroszonego labraksa, pstrąga tęczowego o nawet krewetki.

Biedronka jako jedna z pierwszych sieci rozpoczęła promocję oferty grillowej. W pierwszej połowie kwietnia sieć poszerzyła ofertę o 33 nowe produkty. Większość z nich to produkty kupowane głównie w sezonie letnim - piwo, lody, kiełbaski na grilla czy węgiel drzewny.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • grill 2016-04-30 07:06:34

    Tonę co godzinę. Jak to pięknie brzmi a w przeliczeniu na ilość posiadanych sklepów to nieco ponad 2 kilogramy na sklep w godzinę. Wygląda to już mniej imponująco.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    3,86

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.