Sieci wychodzą z centrów handlowych

Property News 8 lutego 2019 09:56

Sieci wychodzą z centrów handlowych Fot. Shutterstock

Z danych Bisnode Polska wynika, że w 2018 roku z polskiego rynku zniknęło ich ok. 11 tys. sklepów. Choć prym wiodą małe placówki ogólnospożywcze to dobra koniunktura nie pomogła też sieciom obecnym od lat w centrach handlowych. To efekt nie tylko zakazu handlu w niedziele, ale także konkurencji w internecie oraz polityki sieciowych gigantów.

W ostatnich miesiącach z polskich centrów handlowych zniknęła kanadyjska marka obuwnicza Aldo. Sieć popuściła Polskę 13 latach działalności. Tuż przed zamknięciem w butikach odbyły się wielkie wyprzedaże asortymentu. Decyzja sieci była zaskoczeniem gdyż  jeszcze w 2017 roku Aldo otwierało i modernizowało salony sprzedaży oraz uruchomiło sklep w Galerii Północnej w Warszawie. Firma posiadała w sumie kilkanaście salonów na terenie największych miast w Polsce.

Jesienią 2018 roku z polskiego rynku wycofała się marka Dunkin’ Donuts.  Plany firmy opiewały na utworzenie w ciągu 7 lat 44 lokali na terenie całej Polski. Z centrów handlowych zniknęła też marka Próchnik, której 5 czerwca 2018 roku Sąd Rejonowy w Łodzi  wydał postanowienie o ogłoszeniu upadłości likwidacyjnej. W okresie po ogłoszeniu upadłości spółki syndyk odstąpił od umów najmu w centrach handlowych oraz zrealizowane zostały zamknięcia wszystkich salonów sprzedaży Próchnika. Jednocześnie realizowane były prace związane z utrzymaniem marki Próchnik na rynku poprzez prowadzenie sprzedaży internetowej. Operatorem sklepu internetowego została spółka z grupy kapitałowej: E-Commerce Próchnik Sp. z o.o.

Na początku roku z polskich centrów zniknęły też księgarnie Matras. Sieć posiadała około 200 księgarni w całej Polsce.

W 2018 roku z rynku zniknął też elektromarket Saturn. Jesienią 22 placówki w całej Polsce zaczęły funkcjonować już pod szyldem MediaMarkt. Właściciel obu firm podjął decyzje o połączeniu brandów w celu wzmocnienia jednej marki.

Sklepy w Polsce zamyka też sieć hipermarketów Tesco. W 2018 roku Tesco zamknęło w Polsce 34 sklepy. W styczniu zarząd firmy 32 kolejne sklepy do zamknięcia. W 2017 sieć zamknęła 11 placówek, w 2016 także 11 sklepów. Na koniec 2015 roku do Tesco należało 449 sklepów. Na koniec 2015 roku do Tesco należało 449 sklepów. Działania są częścią planu zmniejszania kosztów operacyjnych i poprawy konkurencyjności i zyskowności polskiego biznesu brytyjskiej sieci.

Tylko w styczniu 2019 roku Redan zamknął pięć sklepów TXM. Zarząd grupy kontynuuje pogłębianie restrukturyzacji sieci, m.in. zamykając nierentowne placówki i dalej identyfikuje te do zamknięcia. Nie wykluczona jest też sprzedaż sieci. Z portfolio najemców polskich centrów handlowych znikają też sklepy Piotr i Paweł. We wrześniu pięć sklepów tej marki stało się częścią sieci Biedronka. Pod koniec października Carrefour przejął kolejną część sklepów. Pod skrzydła sieci Carrefour trafiły franczyzowe placówki.  Docelowy model zakłada pozostanie około 70 sklepów w upmarketowych lokalizacjach, istotnych dla Piotra i Pawła – informowała sieć.

całość na propertynews.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    5,11

  • Min

    3,89

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6609
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.