Sieci wycofują się ze sprzedaży żywych karpi. To może wywołać komplikacje na rynku

Autor: dziennikwschodni.pl 29 listopada 2018 10:59

Sieci wycofują się ze sprzedaży żywych karpi. To może wywołać komplikacje na rynku Fot. Shutterstock

Sklepy Leclerc, i Auchan nie będą sprzedawać przed świętami Bożego Narodzenia żywych karpi. Oddział Lubelski Związku Producentów Ryb przewiduje, że ta decyzja wywoła spore komplikacje na rynku – informuje serwis dziennikwschodni.pl.

– W tym roku sprzedaż żywego karpia będzie wyglądać zupełnie inaczej – ocenia Katarzyna Stachowicz z Gospodarstwa Rybackiego Jedlanka, prezes Oddziału Lubelskiego Związku Producentów Ryb. – Kilka sieci zrezygnowało z żywego karpia na rzecz tacek, ale stało się to w ostatnim momencie. W tej chwili robi się spore zamieszanie na rynku. Przetwórnie nie zdążą się przestawić na tak duże ilości - dodaje.

Hodowcy będą sprzedawać żywą rybę i zapraszają do bezpośredniego kontaktu. – Zapewne będą to robić i w dzień, i w nocy – przypuszcza Stachowicz. – Zapewne będą próbować też nawiązać współpracę z mniejszymi placówkami, w których żywy karp wciąż będzie dostępny. Tyle że na pewno cena nie będzie tak atrakcyjna dla klientów jak w poprzednich latach – mówi.

Jest też zagrożenie, że gospodarstwom rybackim nie uda się sprzedać wszystkich ryb przed Bożym Naradzeniem. – Karp może zostać, ponieważ nie jesteśmy w stanie dokupić więcej samochodów, zorganizować kierowców, przeszkolić ludzi czy uzyskać niezbędne certyfikaty, aby samemu zorganizować sprzedaż żywych ryb na bazarach.

Jak podaje serwis dziennikwchodni.pl, sklepy E. Leclerc w Lublinie nie będą sprzedawać żywych karpi. Podobnie będzie w innych marketach, np. w Auchan w Lublinie. Sprzedaży żywych karpi nie prowadzi już od kilku lat Biedronka. Nie będzie ich też w Lidlu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Ola 2018-12-01 09:17:31

    I dobrze, to jest barbarzyńców praktyka, niczym nieuzasadniona.

  • Pan Karp 2018-11-29 20:26:06

    Pani redaktor nie do końca wie o czym pisze. Wymyśliła tezę określoną w tytule i chciała ją uzasadnić wymieniając nazwy sieci handlowych, tyle,że trafiała z tym jak kulą w płot:

    1. Lidl i Biedronka nigdy nie sprzedawały żywego karpia.

    2. Biedronka nie sprzedając żywego karpia,a tylko filety na tackach, sprzedaje tego towaru z roku na rok mniej.

    3. Sieć Auchan,która jako pierwsza wycofala się w niektórych halach ze sprzedaży żywych ryb, w tym roku w niektórych na Śląsku wraca do tego wciąż najpopularniejszego asortymentu.

    4. Pozostałe sieci takie jak Kaufland, Carrefour, Tesco, E.Lecieć, w tym w Lublinie, zamierzają żywymi kartkami handlować

    5. Na szczęście o asortymencie ryb świątecznych nie decydują dziennikarze, a klienci. Tak więc: "Karpiowych Świąt"

  • Gość 2018-11-29 18:18:13

    Wycofują się bo po prostu brak ludzi do pracy sezonowej przy stoiskach z Karpiem... w Tesco oczywiście brak osób a karp i tak dalej jest! Pracownicy muszą dodatkową pracę wykonywać zawalajac obecne zadania z których i tak są rozliczani. ..

ZOBACZ WSZYSTKIE (5)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,99

  • Śr

    1,90

  • Min

    0,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.