Sieci wykorzystują deflację, by wywierać na producentach presję negocjacyjną

www.portalspozywczy.pl 24 lutego 2015 19:43

Sieci handlowe wykorzystują deflację jako argument w negocjacjach z producentami, wywierają bardzo duży nacisk na promocje lub stałe zniżki cenowe - wskazuje w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Robert Kula, kierownik sprzedaży w firmie Międzybrodzkie Makarony.

- Czy sieci wywierają silną presję cenową na swoich dostawców żywności?

- Sieci handlowe wykorzystują deflację jako argument w negocjacjach z producentami, wywierają bardzo duży nacisk na promocje lub stałe zniżki cenowe. Niejednokrotnie producenci decydując się na współpracę z siecią, zastanawiają się jak obniżyć koszty.

- Jak wpływają na dostawców trendy związane z przyspieszonym rozszerzaniem asortymentu przez operatorów handlowych?

- Faktycznie, sieci w walce o utrzymanie lojalności klienta wprowadzają zmiany w zarządzaniu asortymentem. Najbardziej jest to widoczne w kategoriach perspektywicznych, czyli takich jak: zdrowa żywność, dania gotowe, nabiał, makarony czy przetwory. Zmieniająca się świadomość klienta pod kątem żywieniowym powoduje zwiększenie zainteresowania takimi produktami. Producenci wykorzystują trend do rozszerzenia portfolio.

- W ostatnim czasie dyskonty zaczynają odważniej wprowadzać do swojej oferty produkty markowe. Czy producenci na tym skorzystają?

- Sieci handlowe poszerzając swoją ofertę zwracają uwagę głównie na firmy o dużym udziale rynkowym. Klient finalny wykazuję lojalność wobec takich produktów. Znajdując takie produkty w sieciach czy dyskontach jest zadowolony z komplementarności oferty.

- Czy dla firm o mniejszym udziale rynkowym dobrym rozwiązaniem może być produkcja pod markami własnymi?

- Produkty pod marką własną sieci są obecnie dobierane nie tylko przez pryzmat ceny, ale również jakości. Klienci coraz częściej zwracają uwagę na to co jedzą, dokonują coraz bardziej świadomych zakupów. Produkty z wątpliwą jakością nie tylko są źle odbierane przez klienta finalnego, ale również rzutują negatywnie na właściciela marki, a w tym wypadku jest to sieć handlowa. Dla producentów może to być kolejny etap rozwoju, ale dość niebezpieczny, zwłaszcza kiedy w kategorii jest duże nasilenie producentów ze zbliżoną jakością. Sieci mogą wybierać wśród producentów, zamieniając ich pod swoje potrzeby.

- Dla polskich konsumentów coraz większą rolę odgrywa bliskość do miejsca zakupów. Czy związane z tym zmiany w handlu oddziałują na dostawców?

- Obecnie klient finalny jest bardzo wymagający. Coraz częściej dokonuje wyboru przemyślanego nie kieruje się impulsem, lecz bieżącą potrzebą. Bardzo dużą rolę odgrywają produkty regionalne i świeże, których nie sposób spotkać w hipermarkecie czy dyskoncie. Obecny trend wykorzystują sklepy lokalne, które dobierają coraz częściej asortyment w taki sposób, aby nie był on powtarzalny w sieciach wielkopowierzchniowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,28

  • Min

    4,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9116

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.