Sieci zarabiają na paliwach. Branża spekuluje, że skusi to też Biedronkę

Autor: Rzeczpospolita 30 stycznia 2013 09:05

Sieci zarabiają na paliwach. Branża spekuluje, że skusi to też Biedronkę

Udział sieci sklepów w rynku dystrybucji paliw szybko rośnie, głównie kosztem niezależnych operatorów. Niewykluczone, że na ten rynek wejdzie także Biedronka - informuje "Rzeczpospolita".

Zdaniem Pedro Soares dos Santos, dyrektora zarządzającego grupy Jeronimo Martins, sprzedaż paliw to bardzo perspektywiczny rynek.

Jak podaje „Rz", sieci handlowe wciąż podkreślają, że dla nich sprzedaż paliw to tylko jedna z usług dodatkowych, która ma zachęcić klientów do przyjazdu do sklepu na zakupy. Dlatego specjalnie nie zależy im na zarabianiu na tym pieniędzy. I może z tego powodu stają się coraz poważniejszym graczem na tym rynku.

Z danych udostępnionych „Rz", przez Polską Organizację Przemysłu i Handlu Naftowego wynika, że na koniec 2012 roku funkcjonowało już około 160 stacji przy super- lub hipermarketach. Ich udział w rynku stacji paliw to około 2,4 proc., a w rynku sprzedaży paliw ok. 6 proc.

Niewykluczone, że stacje paliw zacznie otwierać Biedronka - Pedro Soares dos Santos, dyrektor zarządzający grupy Jeronimo Martins ocenia, że sprzedaż paliw to bardzo perspektywiczny rynek. Jego zdaniem, taki format mógłby w Polsce wystartować w perspektywie kilku lat - czytamy w „Rz". Oficjalne stanowisko koncernu mówi, że firma nie ma planów uruchamiania stacji paliw przy sklepach Biedronki.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,28

  • Min

    4,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7271

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.