Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Six Payment zawalczy o udziały w rynku - wywiad

Autor: www.dlahandlu.pl 3 lipca 2013 13:18

Six Payment zawalczy o udziały w rynku - wywiad

Obecnie mamy 8-9 proc. udziału w rynku. W 2015 r. chcielibyśmy zająć miejsce w pierwszej piątce branży - mówi Sebastian Ramatowski, SIX Payment Services.

Grupa SIX, chociaż w Europie jest prawdziwym potentatem, w Polsce nie jest aż tak znana. Mają Państwo ok. 8-9 proc. udział w rynku. To zadowalający wynik?

Jak na dwa lata pracy operacyjnej te kilka procent to naprawdę dobry wynik. Oczywiście jesteśmy zaintersowani powiększaniem naszego udziału w rynku, patrząc krótkoterminowo w 2015 roku chcielibyśmy zająć miejsce w pierwszej piątce branży. A to duże wyzwanie, bo polski rynek jest chyba najbardziej konkurencyjnym w Europie - działa tu ponad 20 agentów rozliczeniowych.

Z ostatniego badania NBP na temat zwyczajów płatniczych wynika, że 25% Polaków posiadających karty płatnicze w ogóle nimi nie płaci w sklepach.

Jakiś czas temu podobne badania robiła Visa na przykładzie swoich kart. Podano dwa przykłady: Visa Electron oraz Visa. Po jakimś czasie ujednolicono obydwa logotypy, dzięki czemu zaniechano eksponowania członu „Electron" po to, aby karty te nie były zaszufladkowane. Część ludzi widząc odrębne logo Visa Electron myślała, że karta jest przeznaczona tylko do wypłat z bankomatu, a druga tylko do płatności. Chodzi więc o mentalność, a to pociąga potrzebę dalszej edukacji społeczeństwa.
Visa prowadzi specjalny program „Kartą Visa Zapłacisz Wszędzie" stymulujący nas - agentów rozliczeniowych - do wejścia na niektóre obszary rynku. Polega on na tym, że dostajemy dofinansowanie za instalację terminala w regionie, w którym ta inwestycja nie opłacałaby się z naszego punktu widzenia.
Gros prac jest na pewno po stronie wydawców kart. Przy dosyć wysokim poziomie interchange wydawcom niekoniecznie zależało, aby zaktywizować wszystkich posiadaczy kart. Teraz, gdy ta opłata spadnie, powinno im na tym zależeć bardziej.

Badania pokazują także, że 50% płatności jest dokonywanych w małych sklepach spożywczych, a tylko 18% w supermarketach i hipermarketach spożywczych.

Te wyniki nie dziwią. Do dużych marketów wybieramy się raz na tydzień, do małego sklepiku wstępujemy prawie codziennie. My to widzimy na przykładzie Żabki, która jest siecią małych, wygodnych sklepów. Tam liczba transakcji bezgotówkowych rośnie bardzo dynamicznie, a odsetek płatności bezstykowych jest tam szczególnie wysoki i wynosi już kilkadziesiąt procent.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,52

  • Min

    2,54

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.