Słaba siła nabywcza Polaków powstrzymuje ekspansję międzynarodowych marek

Property News 13 maja 2015 12:08

Słaba siła nabywcza polskiego społeczeństwa jest jednym z czynników, które powstrzymują międzynarodowe marki przed ekspansją na naszym rynku. O tym, co musiałoby się wydarzyć, aby zmienić tę sytuację, opowiada w rozmowie z portalem Propertynews.pl Jarosław Tutaj, dyrektor w Dziale Powierzchni Handlowych Savills.

Polski rynek handlowy nadal czeka na nowe, zagraniczne brandy. Wzrost zainteresowania Polską jest jednak uwarunkowany kilkoma czynnikami, głównie natury ekonomicznej - tłumaczy Jarosław Tutaj.

Jak mówi ekspert, przede wszystkim musiałaby wzrosnąć siła nabywcza potencjalnego klienta, co skutkowałoby tym, że statystyczny Polak mógłby przeznaczać większe kwoty na zakupy w centrach handlowych. Wpłynęłoby to pozytywnie na chęć otwierania przez właścicieli zagranicznych sieci swoich sklepów w Polsce. A to z kolei, w bliższej lub dalszej perspektywie czasowej, pozwoliłoby deweloperom i właścicielom realizować nowe centra handlowe lub inne obiekty, które obecnie są w tzw. „zamrażarce”. - W ten sposób powierzchnie handlowe wzbogaciłyby się o formaty, których do tej pory w Polsce brakuje – tłumaczy Jarosław Tutaj.

Trzecim czynnikiem jest wejście naszego kraju do strefy euro, co zmniejszyłoby ryzyko kursowe dla firm detalicznych, które zamierzają wejść na nasz rynek.   

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8792

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.