Słaby występ na mundialu uderzy w marki reklamowane przez piłkarzy?

Autor: wirtualnemedia.pl 26 czerwca 2018 10:56

Słaby występ na mundialu uderzy w marki reklamowane przez piłkarzy? Fot. Shutterstock.com

Nasi piłkarze i trener promowali przed i w trakcie mundialu smartfony, energetyki, piwo, paliwo, a nawet parówki. Czy marketerzy dostaną rykoszetem za ich słaby występ w Rosji? - zastanawiają się Wirtualnemedia.pl.

Po dwóch porażkach na mundialu w Rosji, Polacy żegnają się z turniejem po fazie grupowej. Rozgoryczenie kibiców widoczne jest w internecie, który zalała fala memów komentujących występ Polaków w najważniejszym od lat turnieju. Suchej nitki po przegranej z Kolumbią nie zostawiają na kadrze media.

Reklamodawcy wcale nie zamierzają rezygnować z wizerunku piłkarzy ani ograniczyć nawiązujących do nich akcji reklamowych. - Związanie się w kampanii z trenerem polskiej reprezentacji Adamem Nawałką przewidywało wszystkie scenariusze, nawet te dla nas najtrudniejsze - przyznaje w rozmowie z "Rzeczpospolitą", Olaf Krynicki rzecznik prasowy Samsung Polska. Podobnie będzie w przypadku Vistuli, która naturalnej wielkości zdjęcia piłkarzy umieściła na wystawach swoich sklepów. Według prezesa Vistula Group Grzegorza Pilcha główna część kampanii wykorzystującej wizerunek piłkarzy przypadła na kwiecień i maj. Teraz ruszają wyprzedaże więc spółka liczy, że kampania będzie mniej widoczna.

Od kiedy nasza kadra zapewniła sobie awans do mistrzostw świata w piłce nożne po raz pierwszy od 12 lat, specjaliści marketingu sportowego orzekli, że znacznie podniesie to wartość reklamową i piłkarzy, i trenera Adama Nawałki. Teraz, kiedy przełykamy gorzką pigułkę rozczarowania, skumulowane złe emocje na wynik sportowy mogą szukać ujścia w innych obszarach aktywności piłkarzy, np. we współpracy z reklamodawcami. - Na pewno marki są teraz w dość niezręcznej i wrażliwej sytuacji - ocenia dla portalu Wirtualnemedia.pl Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska. - Skala tej porażki jest ponad standardowo duża. Jeśli patrzymy w kategoriach masowego odbiorcy, to przegraliśmy z zespołami przeciętnymi - wyraźnie, wysoko, w złym stylu. W związku z tym odbiorca może być zły na marki dzisiaj, jutro, ale nie przełoży się to na trwałe działania zakupowe ani na trwałe postawy w stosunku do marek - komentuje ekspert.

Czytaj więcej na: www.wirtualnemedia.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7764
Ilość aktualnych ofert: 481346

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.