Sobotnie promocje dyskontów popsuły szyki hurtownikom

Autor: dlahandlu.pl 14 stycznia 2019 14:28

Sobotnie promocje dyskontów popsuły szyki hurtownikom Urszula Kłosiewicz-Górecka, analityk Polskiego Instytutu Ekonomicznego

- Sytuacja przedsiębiorstw hurtowych zależy od sytuacji w sektorze handlu FMCG, uwarunkowań ogólnogospodarczych i systemowych oraz od strategii obieranych przez poszczególne firmy. Z badań Polskiego Instytutu Ekonomicznego wynika, że w 2018 roku wśród barier działalności przedsiębiorstw w sektorze handlu, najbardziej dotkliwa okazała się silna konkurencja oraz trudności w pozyskiwaniu pracowników i wzrost kosztów zatrudnienia - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu Urszula Kłosiewicz-Górecka, analityk Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Z jakimi nowymi uwarunkowaniami muszą liczyć się przedsiębiorstwa hurtowe w 2019 r. i w następnych latach i co to oznacza dla sektora?

Ważnym uwarunkowaniem pozostaje silna konkurencja ze strony sieci sklepów dyskontowych. Jest ona groźna nawet dla firm hurtowych zintegrowanych z detalem.
Uciążliwymi barierami działalności mikro, małych i średniej wielkości przedsiębiorstw hurtowych mogą być trudności w pozyskaniu nowych pracowników. Może to nie tylko ograniczać możliwości sprawnego uruchamiania nowych obiektów handlowych, ale również zapewnienia odpowiedniej liczby pracowników dla realizacji podstawowych procesów handlowych. Istotną barierą rozwoju zintegrowanych z detalem przedsiębiorstw hurtowych może okazać się niedostateczny poziom kwalifikacji pracowników. Chodzi zarówno o wiedzę, umiejętności zawodowe, jak i umiejętności społeczne pracowników, które są niezbędne dla skutecznego nawiązywania relacji z klientem i świadczenia spersonalizowanej usługi. Odpowiednie kompetencje pracowników hurtu są konieczne, aby firma sprawnie realizowała swoje zadania w zakresie współpracy z dostawcami towarów (umiejętność doboru oferty, negocjacji warunków dostaw) oraz współpracy z handlem detalicznym na rynkach lokalnych (współdziałanie w zakresie oferty, warunków dostaw, podejmowanie wspólnych działań promocyjnych).

Przedsiębiorstwa tworzące tradycyjny kanał dystrybucji FMCG mogą też spotkać się z wysoką rotacją pracowników, co może utrudniać sprawne prowadzenie procesów handlowych oraz budowanie relacji z partnerami biznesowymi. Praca w handlu jest uciążliwa, a handel nie jest hojnym pracodawcą: przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto stanowiło w 2018 r. ok. 88% średniej krajowej. Przedsiębiorstwa tworzące tradycyjny kanał dystrybucji FMCG mogą - wobec braku pracowników – silniej odczuwać negatywne skutki nacisku na wzrost płac, skutkujący wzrostem kosztów handlowych i obniżeniem rentowności.

Zagrożeniem rozwoju firm hurtowych, szczególnie małych, jest nieterminowe regulowanie zobowiązań przez firmy detaliczne (zatory płatnicze), gdyż wpływa to niekorzystnie na regulowanie własnych zobowiązań i utrzymanie wiarygodności finansowej przedsiębiorstwa hurtowego, niezbędnej dla płynnego zakupu towarów od dostawców i zaopatrywania firm detalicznych.
Barierą rozwoju przedsiębiorstw hurtowych poprzez rozwój asocjacyjny (fuzje i przejęcia firm hurtowych i sieci detalicznych), przyspieszający procesy koncentracji w handlu, mogą okazać się ograniczone własne środki finansowe  przedsiębiorstw hurtowych. Ten sposób rozwoju hurtu wymaga nie tylko wiedzy i umiejętności zarządczych, ale też ogromnych środków finansowych na inwestycje w sprzęt i wprowadzenie zintegrowanych systemów sprzedaży, komunikacji z rynkiem i zintegrowanych działań promocyjnych. Obecnie nie ma programów, które wspierałyby rozwój handlu hurtowego. Tymczasem jego istnienie stanowi jeden z warunków zachowania różnorodności oferty w detalu, a ostatecznie zapewnia konsumentowi możliwość zaspokajania potrzeb zakupowych w różnych formatach handlu.


  • MK 2019-01-15 14:45:35

    " w wyniku agresywnych działań promocyjnych sieci dyskontowych, realizowanych w dni poprzedzające niedziele z zakazem handlu" No właśnie... Kiedy wreszcie zostaną rozliczone ceny DUMPINGOWE?!!! Przy takich cenach jest uszczuplenie w płaceniu podatku VAT!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    19,99

  • Śr

    16,53

  • Min

    10,88

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8006
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.