Sobotnie promocje dyskontów popsuły szyki hurtownikom

Autor: dlahandlu.pl 14 stycznia 2019 14:28

Sobotnie promocje dyskontów popsuły szyki hurtownikom Urszula Kłosiewicz-Górecka, analityk Polskiego Instytutu Ekonomicznego

- Sytuacja przedsiębiorstw hurtowych zależy od sytuacji w sektorze handlu FMCG, uwarunkowań ogólnogospodarczych i systemowych oraz od strategii obieranych przez poszczególne firmy. Z badań Polskiego Instytutu Ekonomicznego wynika, że w 2018 roku wśród barier działalności przedsiębiorstw w sektorze handlu, najbardziej dotkliwa okazała się silna konkurencja oraz trudności w pozyskiwaniu pracowników i wzrost kosztów zatrudnienia - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu Urszula Kłosiewicz-Górecka, analityk Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Co mogą i powinny zrobić przedsiębiorstwa hurtowe, by przetrwać?

Silna konkurencja w sektorze handlu, problemy z sukcesją w firmach rodzinnych, nowe preferencje zakupowe konsumentów oraz nowe technologie informacyjne i komunikacyjne sprawią, że przyspieszenie transformacji rynku hurtowego FMCG w Polsce stanie się koniecznością. Będą to prawdopodobnie działania w różnych kierunkach strategicznych.

Lokalne i regionalne firmy hurtowe będą kontynuowały procesy koncentracyjne i budować silne powiązania z handlem detalicznym, aby utrzymać swoje pozycje znaczących partnerów handlowych dla producentów FMCG oraz uzyskać możliwość obsługi jak najszerszego rynku pod względem asortymentowym i geograficznym (łączenie różnych firm hurtowych i detalicznych).

Dywersyfikacja potrzeb podażowych konsumentów, w tym rosnąca popularność produktów z rynków lokalnych, może zachęcić lokalnych i regionalnych producentów FMCG do uznania tradycyjnego kanału dystrybucji za wiodący dla ich produktów. Powinno to skutkować współpracą producentów i hurtu zintegrowanego z handlem detalicznym w rozwoju tradycyjnego kanału sprzedaży i zwiększaniu jego udziału w obrotach na lokalnych i regionalnych rynkach.

Dalsza integracja hurtu z detalem zróżnicowanym pod względem formatów handlu, powinna zwiększyć nie tylko skalę zakupów, ale również sprawić, że przedsiębiorstwa hurtowe będą mogły przyjmować od poszczególnych producentów znacznie szerszy asortyment od oferowanego w wielkopowierzchniowych sklepach, zwłaszcza dyskontowych. Jest to ważna usługa dla producentów FMCG, która powinna pomóc firmom hurtowym w negocjowaniu korzystniejszych warunków zakupu.

Współpraca z producentami stworzy szansę na rozwój produktów marek własnych, zapewniających w sieciach sklepów obsługiwanych przez przedsiębiorstwa hurtowe, realizację wyższych marż i budowanie wizerunku firmy hurtowej. Dla przedsiębiorstw hurtowych jest to istotny kontekst efektywnościowy, i promocyjno-wizerunkowy.

Wykorzystanie przez największe firmy hurtowe pojawiających się szans na szybkie powiększanie skali działania poprzez przejęcia i akwizycje przedsiębiorstw hurtowych oraz sklepów. Wkrótce na sprzedaż mogą zostać wystawione różne sieci detaliczne lub choćby pojedyncze atrakcyjne punkty sprzedaży. Ich przejęcie będzie wymagało ogromnych nakładów finansowych na zintegrowanie firm i połączenie procesów logistycznych i administracyjnych oraz systemów informatycznych a także wdrożenie odpowiednich standardów działania w obsłudze partnerów biznesowych i konsumentów.

Silna konkurencja na rynkach spowoduje zainteresowanie przedsiębiorstw hurtowych nie tylko remodelingiem sklepów, ale przede wszystkim poszukiwaniem nowych konceptów sklepów, pozwalających na pozyskanie nowych klientów z rynków nie tylko dotychczas obsługiwanych. Chodzi np. o tworzenie sklepów łączonych z gastronomią, przeznaczonych dla określonej grupy klientów np. zainteresowanych żywnością organiczną, rozwojem handlu obwoźnego itp.

Nowe technologie informacyjne i komunikacyjne zwiększą zainteresowanie przedsiębiorstw hurtowych wykorzystaniem ich dla podniesienia efektywności procesów handlowych oraz obsługi klienta (kasy samoobsługowe, handel online). Są to warianty działań, które mogą wpisywać się w transformację handlu hurtowego FMCG w Polsce, która wydaje się nieunikniona. Celem jest utrzymanie tradycyjnego kanału dystrybucji i zachowanie różnorodności oferty dla konsumenta oferowanej w handlu detalicznym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • MK 2019-01-15 14:45:35

    " w wyniku agresywnych działań promocyjnych sieci dyskontowych, realizowanych w dni poprzedzające niedziele z zakazem handlu" No właśnie... Kiedy wreszcie zostaną rozliczone ceny DUMPINGOWE?!!! Przy takich cenach jest uszczuplenie w płaceniu podatku VAT!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,59

  • Śr

    2,87

  • Min

    2,29

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7557
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.