Soczewkomaty: Rynek pracy jest jednym z bodźców, by rozwijać projekty vendingowe

Autor: dlahandlu.pl 25 kwietnia 2019 09:55

Soczewkomaty: Rynek pracy jest jednym z bodźców, by rozwijać projekty vendingowe

Coraz więcej branż i przedsiębiorców będzie próbowało przenieść część swojej sprzedaży do maszyn vendingowych - mówi Karol Wilczko, dyrektor zarządzający Szkla.com – największego w Polsce sklepu z soczewkami kontaktowymi, który wprowadził na rynek Soczewkomaty.

Skąd pomysł na to, żeby soczewki kontaktowe sprzedawać w automacie?
Postawiliśmy na wielokanałowość sprzedaży, czyli omnichannel commerce. Wiele mówi się o tym trendzie na różnego rodzaju konferencjach branżowych, ale w Polsce wciąż mamy niewiele przykładów wprowadzenia tego konceptu w życie. My to zrobiliśmy i dzięki temu soczewki w naszej firmie można kupić w trzech kanałach: internecie, salonach optycznych i maszynach vendingowych, czyli Soczewkomatach. Na polskim rynku można spotkać inne, pojedyncze urządzenia vendingowe ze sprzętem medycznym, np. ochraniaczami na buty w szpitalach czy z lekami OTC, jednak tylko nasze automaty rozwinęły się na tak szeroką skalę. A to dopiero początek.

Jak ocenia Pan perspektywy rozwoju branży vendingowej w Polsce?
Według mnie coraz więcej branż i przedsiębiorców będzie próbowało przenieść część swojej sprzedaży do vendingu. W dłuższej perspektywie jest on po prostu tańszy i prostszy w utrzymaniu - mniej podatny na kwestie związane z zarządzaniem personelem czy regulacjami prawnymi. Wiadomo, że kwestie zatrudnienia i kosztów pracy są dziś jednym z największych wyzwań dla przedsiębiorców. W przeciwieństwie do rozwoju sieci opartej o pracowników, poszerzanie sieci maszyn vendingowych zmniejsza nam koszt ich utrzymania – mówimy tu o efekcie skali. Poza tym vending zaspokaja realne potrzeby konsumentów. Wiele razy słyszałem opinię, że to świetny pomysł, bo w końcu można kupić soczewki od ręki, kiedy salony optyczne są zamknięte, np. w niedzielę. Zresztą widać to też po innych konceptach, które mają się dobrze na rynku bądź dopiero powstają i są testowane: paczkomatach, pralkomatach, lodówkomatach czy ostatnim pomyśle, również z Krakowa, butelkomatach.


KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,00

  • Śr

    3,78

  • Min

    2,89

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7062
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 708

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.