Sodexo: Efektywny program lojalnościowy dopasowuje cele do skali działalności kontrahentów

Autor: dlahandlu.pl 11 stycznia 2019 12:36

Co decyduje o skuteczności programu wsparcia sprzedaży? Ważne jest dopasowanie celów stawianych w programie do skali działalności biznesowej kontrahentów – np. do miesięcznie generowanego obrotu.

- W styczniu znacząco rośnie liczba odbieranych nagród rzeczowych. Co ciekawe, w tym okresie łączna ich wartość jest ponad dwukrotnie wyższa niż grudniu - miesiącu, który jako drugi znajduje się na podium i sześć razy większa niż w maju, kiedy to nagród rzeczowych odbieranych jest najmniej - mówi Małgorzata Kroh, dyrektor marketingu i rozwoju w Sodexo Benefits and Rewards Services.

Roczne rozliczenie punktów i odbiór nagród to także czas na pytania o efektywność i skuteczność programów lojalnościowych. Ważne jest dopasowanie celów stawianych w programie do skali działalności biznesowej kontrahentów – np. do miesięcznie generowanego obrotu. Warto przy tym rozważyć nagradzanie za aktywności inne niż same transakcje zakupowe.

- Uczestnicy stają się aktywni dopiero wtedy, gdy zyskują poczucie, że znają cel programu i mają pewność, że ich wysiłek zostanie odpowiednio doceniony. Aby tak się stało niezbędne jest wywołanie emocji, czego bez poznania potrzeb, motywacji pracowników nie osiągniemy. Analiza potrzeb potrzebna jest także do tego by rozumieć jakie elementy programu będą najefektywniejsze. Na przykład czy i kiedy w programie powinniśmy postawić na rankingi i współzawodnictwo. Oczywiście złotym środkiem pozostają nagrody - dopasowane do potrzeb i relatywnie łatwo dostępne - uważa Małgorzata Kroh.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,49

  • Śr

    7,54

  • Min

    4,71

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5276

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.