Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Solar widzi oznaki poprawy sprzedaży, liczy na wzrost marż

Autor: PAP 23 października 2013 18:21

Solar, który po pierwszym półroczu ma niewielką stratę netto, ocenia, że kolekcja jesienno-zimowa spółki została dobrze przyjęta, więc sprzedaż i marże powinny być wyższe rok do roku - poinformował PAP prezes spółki, Stanisław Bogacki.

"W trzecim kwartale powinniśmy być raczej na plusie. Mieliśmy dobry okres wyprzedaży w lipcu, sierpień wyglądał podobnie, wrzesień był dobry. Przeceny były nieco mniejsze niż rok wcześniej, dobra była sprzedaż" - powiedział PAP Bogacki.

Solar podał niedawno, że we wrześniu sprzedaż spółki wyniosła 15 mln zł, w tym w salonach własnych 11 mln zł. W analogicznym okresie 2012 roku było to odpowiednio 14,1 mln zł i 9,8 mln zł. Tymczasem we wrześniu 2011 roku sprzedaż wynosiła ponad 24 mln zł, a w salonach własnych ponad 19 mln zł.

W całym trzecim kwartale 2013 roku przychody ze sprzedaży wzrosły o ok. 10 proc. rdr do 39,3 mln zł.

"Nie oczekiwałbym, że spółka po problemie sprzedażowym odbije się natychmiast bardzo wysoko. Mimo wszystko, środowisko makroekonomiczne nie sprzyja naszej marce, bo jesteśmy postrzegani jako wysoka półka cenowa" - powiedział prezes spółki.

Po pierwszym półroczu 2013 roku Solar ma 0,36 mln zł straty netto przy przychodach na poziomie 70,1 mln zł. W analogicznym okresie 2012 roku spółka miała 13 mln zł zysku netto i 72,3 mln zł przychodów.

"Zdiagnozowaliśmy źródła kryzysu i go zatrzymaliśmy. Przeprowadziliśmy duże zmiany, skoncentrowaliśmy się przede wszystkim na kolekcji i marketingu. Zwiększyliśmy udział części modowej kolekcji, zmieniliśmy sposób prezentacji wizualnej Solaru, odświeżamy layout. Chcemy też zaistnieć w świadomości młodszych kobiet w wieku 20-25 lat" - powiedział Bogacki.

Spółka zdecydowała też o okresowej zamianie kilku sklepów pierwszosprzedażowych na outlety.

"Outlety przyniosły bardzo znaczący wzrost przychodów. Wzrost sprzedaży w outletach utrzymuje się ciągle na poziomie kilkudziesięciu procent" - powiedział prezes.

Dodał, że bardzo dobrze działa sklep internetowy.

"Sklep internetowy ma wyraźne wzrosty rdr. Sprzedaje kolekcję bieżącą i outletową na wyższym poziomie niż najlepszy sklep detaliczny" - powiedział Bogacki.

Prezes Solara ocenił, że kolekcja jesienno-zimowa spółki jest dobrze przyjmowana.

"W październiku sprzedaż jest dobra. Będziemy się starać, by marże w kolekcji jesienno-zimowej były wyższe rok do roku, ale zależy to od rynku i pogody. Jeśli na przykład zaczną się duże wyprzedaże w innych sklepach, to będziemy zmuszeni robić to samo" - powiedział Bogacki.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.