Sound branding, czyli pojedynek Lidl vs Biedronka

Autor: dlahandlu.pl 18 lipca 2019 13:41

Sound branding, czyli pojedynek Lidl vs Biedronka fot. za youtube.pl

Wakacje to z jednej strony czas odpoczynku, z drugiej zaś wytężonej pracy marketingowców, którzy chcą zagospodarować portfele Polaków. Z nowym, projektem, wspierającym te dążenia, wystartowało Jeronimo Martins Polska, które przygotowało kampanię “Ale tydzień w Biedronce” z piosenką bazującą na przeboju zespołu Niebiesko-Czarni „Niedziela będzie dla nas”.

Kto wygra muzyczną batalię?

Nie powinien dziwić fakt, że Jeronimo Martins Polska zdecydował się na wybór znanego przeboju Niebiesko-Czarnych. Nasuwają się jednak inne pytania. Po pierwsze: czy w przeciwieństwie do utrwalonego już “Jak sobota, to tylko do Lidla” nie ma zbyt dużo komunikatów w tym 30-sekundowym klipie? Po drugie: kto jest grupą docelową, czyli do kogo Biedronka skierowała kampanię opartą na melodii piosenki, która powstała w 1965 roku i odnosiła się do czasów, kiedy sobota była jeszcze dniem pracującym? Żeby umówić się na randkę, trzeba było czekać aż do niedzieli. Możemy spekulować, że klient ma spędzić prawie tydzień w Biedronce, aby w niedzielę nie zaprzątały go sprawunki, z którymi mogą być problemy, od kiedy obowiązują nowe zakazy handlu w ten dzień.  

Dziś 75% dorosłych Polaków deklaruje, że robi zakupy w Biedronce, co więcej - z badań przeprowadzonych przez Proxi.cloud na grupie 200 tys. respondentów wynika, że klient pomiędzy 18. a 34. rokiem życia, a zarazem użytkownik smartfona, pojawia się w Lidlu średnio 2,5 razy na kwartał, a w Biedronce – 3,5. Należałoby się zatem głęboko zastanowić, czy ta kampania ma szansę wzmocnić obecność marki właśnie w tej grupie lub pozwoli zdobyć jeszcze większą przewagę nad Lidlem? Wszystko wskazuje na to, że będzie o to niezwykle trudno, ale niczego nie można wyrokować. Siła muzyki jest niezwykła - pamiętajmy o tym.

Autor tekstu: Łukasz Wołek, CEO Abanana

Łukasz Wołek od 20 lat związany jest z branżą marketingu internetowego. Założyciel i CEO technologicznej spółki Eura7 oraz agencji komunikacji marketingowej Abanana Advertising. Pomysłodawca cyklu konferencji i szkoleń prowadzonych pod marką Internet ASAP. Absolwent Szkoły Strategii Marki SAR, certyfikowany Social Media Ninja. Pracował dla marek takich jak Tesco, IKEA, Remington, Russell Hobbs, Beskidzkie, Góralki, Verbena, Caparol, Śnieżka, Vidaron, Tato.Net, Małopolska, NCBiR.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    5,00

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7839
Ilość aktualnych ofert: 491119

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.