Spada dynamika sprzedaży win w dyskontach

www.portalspozywczy.pl 6 czerwca 2016 14:32

W ostatnim czasie zmieniły się tendencje sprzedaży win w poszczególnych kanałach dystrybucji – spada dynamika w kanale dyskontowym, a zwiększa się na powrót w hipermarketach, supermarketach i małych sklepach – oceniają członkowie zarządu Grupy Ambra.

- Od lat nieustannie rosnący rynek win stołowych pokazał w ostatnich miesiącach korzystny dla naszej strategii rozwój dynamiki w kanałach dystrybucji: po okresach ekspansji sieci dyskontowych dynamika wzrostu w tym obszarze wyraźnie spadła – mówią członkowie zarządu Ambry.

- Tymczasem wzrosty sprzedaży win wróciły do hipermarketów, supermarketów oraz małych sklepów zgodnie z ogólnym trendem na korzyść zakupów convenience - dodają.

Przeczytaj także:

- Rośnie nadal konsumpcja wina w gastronomii oraz zakupy Polaków w naszych sklepach specjalistycznych CENTRUM WINA – mówią również Robert Ogór, prezes Grupy Ambra oraz Piotr Kaźmierczak, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy.

Udział dyskontów w handlu winem w Polsce jest jednym z najwyższych w Europie. W ostatnich latach udział sklepów dyskontowych w rynku wina zwiększył się do 33 proc. w 2104 roku. Dla porównania w roku 2011 było to 28 proc., a w 2010 roku 20 proc.

Dyskonty zwiększały udział w handlu winem kosztem przede wszystkim super- i hipermarketów, ale także kosztem handlu tradycyjnego. Udział hiper- i supermarketów w rynku wina wyniósł ok. 35 proc. w 2014 roku.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.