Spada liczba sklepów z mięsem. To m.in. efekt mody na wegetarianizm

Autor: dlahandlu.pl 17 września 2019 14:16

Obecnie na polskim rynku działa 8900 sklepów mięsnych oraz 1560 hurtowni z tej branży. Tylko w ostatnich 5 latach liczba hurtowni mięsnych skurczyła się o ponad 220, sklepów z mięsem i wędlinami o blisko 1000 – wynika z danych firmy Bisnode.

- Wraz z rosnącą modą na wegetarianizm i zdrowy tryb życia rośnie odsetek młodych Polaków, którzy rozważają ograniczenie spożycia mięsa na rzecz owoców i warzyw. Nad Wisłą przybywa osób, które rozważają całkowitą rezygnację lub przynajmniej częściowe ograniczenie codziennego spożycia mięsa i jego wyrobów. Wedle różnych badań ich liczba waha się od 50 do nawet 60 proc. – napisano w raporcie Bisnode.

- Według ekspertów od spraw żywieniowych, 80 kg zjadanego w Polsce mięsa przez każdego z nas to dużo za dużo. Tygodniowo to blisko 1,5 kg. Dietetycy zalecają niemal dwukrotnie mniejsze spożycie, w granicach 750 g - dodano.

Na świecie spożycie mięsa cztery lata temu wynosiło 43 kg, rocznie na jednego mieszkańca ziemi i nieznacznie spadło w porównaniu do roku ubiegłego Spożycie mięsa jest bardzo zróżnicowane w poszczególnych częściach świata i wynosi od ok. 4 kg rocznie na osobę w najbiedniejszych krajach Afryki i Azji, do ponad 120 kg rocznie w Stanach Zjednoczonych.

Jak podaje Bisnode, dzisiaj prawie 10 proc. młodych Polaków jest na diecie wegańskiej lub wegetariańskiej. Zachodzące na rynku zmiany są efektem nie tylko rosnącej świadomości Polaków, także bogacenia się polskiego społeczeństwa. Nowy trend wśród Polaków doskonale wyczuwają w pierwszej kolejności lokale gastronomiczne. Powstaje coraz więcej restauracji z menu wyłącznie dla wegetarian lub wegan.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7786
Ilość aktualnych ofert: 476982

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.