Spadały przychody Symbio, bo "niektórzy odbiorcy detaliczni są w restrukturyzacji"

Autor: dlahandlu.pl 14 lutego 2019 19:27

W IV kwartale 2018 roku Symbio osiągnęło przychody netto ze sprzedaży w wysokości 3 492 tys. zł i były one niższe o 19 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2017 (4 318 tys. zł). Tłumacząc spadek przychodów spółka podała, że spadła sprzedaż do odbiorców detalicznych, którzy "podejmują działania restrukturyzacyjne" - czytamy w raporcie.

W IV kwartale 2018 roku Symbio wygenerowało stratę na sprzedaży w wysokości 1 436 tys. zł, wyższą o 411 tys. zł w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku (strata 1 025 tys. zł w IV kw. 2017).

Wartość sprzedaży półproduktów w stosunku do czwartego kwartału 2017 r. wzrosła o 12,8 % (z 1 341 tys. zł do 1 513 tys. zł) mimo niższych cen. Niższe ceny wpłynęły na poziom (procentowy) osiąganych marż, w szczególności w przypadku sprzedaży owoców i warzyw pochodzących ze skupu przeprowadzonego w latach ubiegłych. Skutkowało to pogorszeniem się wyniku na sprzedaży półproduktów o 452 tys. zł w stosunku do IV kw. roku ubiegłego.

W czwartym kwartale br. nastąpił spadek sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku do odbiorców detalicznych z 2 925 tys. zł do 1 937 tys. zł tj. o 34%. Wpływ na wynik w IV kwartale miało ograniczenie sprzedaży przez spółkę do niektórych sieci związane z działaniami restrukturyzacyjnymi podejmowanymi przez naszych klientów. Spółka prowadzi działania zmierzające do zwiększenia sprzedaży do obu typów odbiorców (zwiększenie aktywności handlowców i pozyskiwanie nowych dystrybutorów), aby zwiększyć sprzedaż do odbiorców detalicznych.

Ze względu na konieczność utworzenia odpisu związanego z nierotującym stanem magazynowym mrożonek (229 tys. zł) oraz wyrobów detalicznych (326 tys. zł), jak również z nieściągalnymi należnościami (63 tys. zł) wzrosły pozostałe koszty operacyjne z 368 tys. zł w IV kwartale 2017 roku do 756 tys. zł w IV kwartale 2018.

Od października 2018 roku prezesem zarządu Symbio jest Grzegorz Stupnicki, dotychczasowy wiceprezes, który zastąpił Marka Kacprowicza, który przeszedł do rady nadzorczej firmy.

W zeszłym roku firma obniżyła wartość kapitału zakładowego z 6,86 mln zł do 3,49 mln zł, zmniejszając nominał akcji z 1 zł do 0,51 zł.

15 stycznia udziałowcy w ramach NWZ głosowali nad dalszym istnieniem spółki ze względu na wynik bilansu z dnia 31 października 2018 r., który zgodnie z KH stanowi podstawę do takiego głosowania. Zdecydowano, że spółka będzie dalej istniała.

Ponad 95 proc. udziałów w spółce mają fundusze zarządzane przez TFI Capital Partners S.A.

Produkty firmy SYMBIO dostępne są w sklepach sieci Auchan, Carrefour, E.Leclerc, Mila, Piotr i Paweł, PoloMarket, Stokrotka, Tesco oraz w wybranych placówkach sieci Społem.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Paweł 2019-02-18 12:20:36

    To Tesco ich chyba bardziej szarpnęło po kieszeni.

  • Inwestor 2019-02-14 20:33:57

    Czyli Symbio sprzedawało do Bacpola i do Piotra i Pawła a na reszte rynku nie mogli ?

    Wszystko w portfelu TFI Capital Partners, nic tylko inwestować w ten fundusz

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,25

  • Śr

    4,04

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8426
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.