PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

SPAR Group chce mieć w Polsce 400 sklepów w ciągu pięciu lat (galeria)

Autor: dlahandlu.pl 28 listopada 2019 11:16

SPAR Group chce mieć w Polsce 400 sklepów w ciągu pięciu lat (galeria) fot. materiały prasowe

SPAR Group planuje zbudowanie w Polsce sieci 400 sklepów w ciągu pięciu lat. Bazą do jej budowania ma być 66 sklepów Piotr i Paweł, które zostaną poddane rebrandingowi i zmienią szyld na SPAR w ciągu 2020 roku. Sieć chce się także rozwijać w oparciu o nowe umowy z niezależnymi detalistami i zostać ogólnopolskim graczem. Firma nie chciała komentować czy prowadzi negocjacje z SPAR Polska odnośnie wchłonięcia sieci ponad 200 sklepów SPAR jako całości.

Nie padły też żadne kwoty, które zostaną przeznaczone na rebranding, zmianę wyposażenia czy budowę systemu logistycznego. Padło natomiast stwierdzenie, że rebranding Piotra i Pawła na Eurospar trwał kilka miesięcy. Jeżeli tyle samo trwałyby remonty w innych placówkach, szanse na zakończenie remodelingu 65 placówek w rok byłyby nikłe.

Marek Miętka, dyrektor operacyjny sieci powiedział, że firma jeśli chodzi o postrzeganie cenowe stawia na to, aby nie być "liderem zestawienia najdroższych sklepów". Główną przewagą ma być jakość i świeżość. Jednak póki co 1/3 sklepu zatowarowana jest artykułami non food.

29 listopada został otwarty w CH Blue City w Warszawie pierwszy sklep EUROSPAR. Placówka ma 2,5 tys. mkw. powierzchni. W asortymencie jest 14 tys. artykułów, z czego 6,5 tys. dostarczane jest z magazynu centralnego, a reszta zamawiana lokalnie. Większość sklepów ma być prowadzona w modelu franczyzowym, jednak 6-8 placówek będzie działało jako sklepy wzorcowe i będzie prowadzonych jako sklepy własne przez spółkę Wasz Sklep SPAR. Sklepy partnerskie będą zróżnicowane pod względem powierzchni i asortymentu: od kilkuset mkw. do 2,5 tys. mkw.

Jakub Karbowiak, dyrektor finansowy zapewniał, że wyróżnikiem sieci będzie wysoka rzetelność kupiecka i moralność płatnicza. Na zapewnienie płynności finansowej zostały przeznaczone duże kwoty - zadeklarował.

Patryk Filipak, zarządca w postępowaniu restrukturyzacyjnym spółek z Grupy Piotr i Paweł powiedział, że na początku 2020 roku dojdzie do zwołania zgromadzenia wierzycieli, któremu zostaną przedstawione propozycje układowe, czyli informacje jaki procent długów zostanie spłacony. Zarządca już obecnie uważa, że cały proces sanacyjny jest sukcesem.

Przedstawiciele Spara zapowiedzieli, że utrzymają e-sklep po Piotrze i Pawle. W połowie roku przejdzie on rebranding i będzie dostarczać produkty z placówki w Blue City - aktualnie zamówienia są realizowane ze sklepu Piotra i Pawła w CH Klif.

Firma na 2020 roku planuje uruchomienie nowego centrum dystrybucyjnego w Polsce pomiędzy Katowicami a Krakowem oraz zwiększenie ilości asortymentu z obecnych 6,5 tys. do 10,5 tys. w działającym magazynie w Koninku pod Poznaniem.  Na rozruch czeka też wynajmowany magazyn w Gnatowicach Starych pod Warszawą. Firma obecnie szuka pracowników.


  • MM 2019-11-30 10:39:22

    Za rok góra dwa powiedzą ze rynek w Polsce nie jest gotowy na ich koncept, konkurencja była za silna a partnerzy biznesowi nie byli im przychylni!

  • wirek 2019-11-29 16:52:12

    "...Jakub Karbowiak, dyrektor finansowy zapewniał, że wyróżnikiem sieci będzie wysoka rzetelność kupiecka i moralność płatnicza. Na zapewnienie płynności finansowej zostały przeznaczone duże kwoty - zadeklarował..."SPAR to fajny koncept zepsuty przez Bać Pol. Oni nie mieli bladego pojęcia o biznesie detalicznym, były tylko opowieści dziwnej treści. Uważam i zawsze uważałem, że SPAR w Polsce to dobry pomysł, ale trzeba mieć kadry a know how był, no i rzetelności mowa, a żyjemy w PL 🤣🤣🤣

  • MATEUSZ 2019-11-29 11:32:42

    A MOŻE 4 TYŚ SKLEPÓW



    HAHAHAHA ZACHĘCAJĄ JAK MOGĄ ALE KAŻDY WIE ŻE TO

    TYLKO HASŁA A NE MAJA POKRYCIA ANI W KAPITALE ANI W ZAPLECZU LOGISTYCZNYM ANI W UMOWACH Z DOSTAWCAMI!!



    SPAR GROUP TO PORAŻKA TAK SAMO JAK PIP

ZOBACZ WSZYSTKIE (5)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7727
Ilość aktualnych ofert: 496784

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.