Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Spersonalizowane zakupy w sieci coraz popularniejsze

Autor: www.dlahandlu.pl 16 czerwca 2015 16:53

Niewykluczone, że za kilka lat po podaniu aktualnego pulsu, zeskanowaniu naszej skóry i opisaniu samopoczucia sklep internetowy sam zaproponuje skład idealnego dla nas śniadania. Póki co, przygotowywane „na miarę” zakupy, coraz częściej możemy robić w sieci. Na trendzie, który jest obecny również w Polsce korzysta także coraz więcej firm działających w branży żywieniowej.

Według danych GUS, 59 proc. internautów odwiedza sklepy internetowe, których jest dziś w Polsce około 20 tysięcy i liczba ta stale rośnie. Polacy mają coraz większe zaufanie do zakupów w sieci, bo jest to bezpieczniejsze niż jeszcze kilka lat temu, pozwala oszczędzić czas i pieniądze. Nic dziwnego, że producenci i usługodawcy korzystając z możliwości jakie dają sklepy internetowe, prześcigają się w dotarciu do upodobań kupujących. Trendem, który ostatnio coraz wyraźniej przenika do branży żywieniowej jest personalizacja zamówień.

Zdaniem Dawida Urbańczyka, eksperta programu Trusted Trader, motorem tego trendu jest fakt, że sklepy internetowe mogą pozyskiwać i gromadzić szczegółowe dane o swoich klientach. - Ci, którzy potrafią odpowiednio wykorzystać tego typu dane będą wygrywać, zwiększać sprzedaż i zdobywać nowych klientów. Właśnie dlatego w tej chwili tak mocno rozwija się obszar usług polegających na dostosowaniu oferty do potrzeb pojedynczych osób - mówi Dawid Urbańczyk.

Powoli standardem stają się sklepy internetowe, które zapamiętują listę zakupów, dzięki której przy kolejnym logowaniu możemy łatwo kupić kolejny raz to, co już kiedyś wybraliśmy. Co ciekawe, wykorzystanie takiego rozwiązania okazuje się szczególnie przydatne w branży żywieniowej, która wciąż jeszcze kojarzona jest przede wszystkim ze sklepami stacjonarnymi.

W sieci można kupić nie tylko świeże pieczywo, czy mięso, a więc łatwo psujące się produkty, ale nawet samodzielnie skomponować składniki dania, które trafi na nasz stół. Przykładem może być serwis Mixit.pl, od roku działający także w Polsce, w którym kupujący może on-line dobrać skład i ilość składników swojej idealnej porcji musli.

– Tworząc ten projekt od samego początku nie chodziło tylko o zdrową żywność, ale przede wszystkim o frajdę i radość z komponowania własnych mieszanek. Można powiedzieć, że to portal przystosowuje się do gustów i upodobań kupującego - mówi Marcin Wallner z Mixit.pl.

Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę, a popularność usług tego rośnie wprost proporcjonalnie do wzrostu zainteresowania Polaków zdrowym odżywianiem.

– Mieszkańcy Europy Zachodniej, w tym także Polacy są coraz bardziej świadomi tego, jak duży wpływ na ich zdrowie ma dieta dobrana odpowiednio do preferencji ich organizmów – mówi Magdalena Kuklik, technolog żywienia Mixit. – Dla chorych na celiakię, diabetyków, osób uczulonych lub z alergią na określone produkty możliwość wyboru żywności, która im nie zaszkodzi jest kluczowa – mówi Magdalena Kuklik.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,50

  • Min

    0,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9731

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.