Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Spicy Mobile: Zakupy spożywcze w e-sklepach droższe niż w sklepach stacjonarnych

Autor: dlahandlu.pl 16 listopada 2016 13:41

Blisko co piąty użytkownik smartfona odwiedza za jego pomocą strony sieci spożywczych – wynika z danych firmy Spicy Mobile zgromadzonych na platformie Mobigate. Aplikacje mobilne sklepów nie cieszą się już takim zainteresowaniem. Zasięg najpopularniejszych oscyluje wokół 2%.

Według danych, w sierpniu br. najczęściej wywoływaną aplikacją mobilną sklepu spożywczego była Twoja Biedronka. Drugie i trzecie miejsce przypadło odpowiednio aplikacjom Lidl – Offers & Leaflets oraz Mój Carrefour. Nieco inaczej wygląda sytuacja, jeżeli weźmiemy pod uwagę zasięg. W tym przypadku na prowadzenie wysuwają się aplikacje Lidla oraz Carrefoura. Użytkownicy smartfonów dużo częściej niż z aplikacji korzystają z mobilnych stron sieci handlowych – w sierpniu br. odwiedziło je 28% kobiet i 16% mężczyzn. W obu grupach najpopularniejszą stroną odwiedzaną przez użytkowników mobilnych była Biedronka.pl.

„Motorem napędzającym w wielu branżach rynek e-commerce były niższe ceny. Nieco inaczej wygląda to w przypadku żywności. Artykuły spożywcze dostępne w internetowych sklepach dużych sieci handlowych są droższe niż w kanale tradycyjnym. Na zakupy online decyduje się zatem ta grupa konsumentów, którzy cenią sobie wygodę i nie zwracają aż takiej uwagi na aspekt ekonomiczny – a takich klientów jest oczywiście mniej” – komentuje Małgorzata Wołejko, Mobile Audience Measurement Director w Spicy Mobile. – „Być może dlatego gracze, których wyróżnikiem są niskie ceny, świadomie opóźniają swoje wejście w rynek e-commerce, a działania online traktują wyłącznie jako wsparcie sprzedaży w kanale tradycyjnym. Z drugiej strony, to co było dźwignią handlu internetowego, czyli znaczenie korzystniejsze ceny, obserwujemy na rynku luksusowych produktów spożywczych. Trudno powiedzieć, czy trend ten przejdzie w przyszłości na produkty codziennej potrzeby”.
Wyniki badań Spicy Mobile pokazują także, że niewielki odsetek osób posiadających smartfony i tablety instaluje więcej niż jedną aplikację sklepu spożywczego. Można zatem wysunąć wniosek, że użytkownicy nie korzystają z nich w celu porównania ofert między sklepami. Raczej – instalują, by móc sprawdzić aktualną ofertę w ulubionej sieci handlowej, zrobić potrzebne zakupy lub są zainteresowani innymi funkcjami, które dana aplikacja oferuje, np. przepisami kulinarnymi. W przypadku poszukiwania promocji, użytkownicy mobilni korzystają z dedykowanych rozwiązań i czynią to, jak pokazują badania rynku m-commerce, na większą skalę.

Spicy Mobile to agencja komunikacji mobilnej oraz twórca pierwszej platformy marketingu aplikacji mobilnych – Mobigate.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,17

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.