Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Społem podejmie kolejną próbę skonsolidowania zakupów

Autor: dlahandlu.pl 5 lutego 2016 11:15

Społem podejmie kolejną próbę skonsolidowania zakupów Na zdj. Ryszard Jaśkowiak, fot. PTWP

- Rynek handlowy w Polsce w 2015 roku podlegał stagnacji, a w niektórych formatach handlowych wręcz regresowi. Co prawda dało się zauważyć pewien trend, powrotu klientów do małych placówek handlowych, ale to wynikało bardziej z konieczności optymalizacji zakupów i nie kupowania na tzw. zapas. W sieci Społem nie zanotowaliśmy większych zmian w obrotach, ale wyniki finansowe poszczególnych Spółdzielni pogarszają się, choć są chlubne wyjątki - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Ryszard Jaśkowski, zastępca prezesa zarządu Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Spożywców „Społem".

Cieszy mnie, że w 2015 roku wg. Rankingu najcenniejszych polskich marek, umocniliśmy swoją pozycję na 23 miejscu,wśród 330 sklasyfikowanych marek, a w gronie ocenianych firm, rankingu mocy marek handlowych, awansowaliśmy z 11 na 6 miejsce. Świadczy to o coraz lepszej ocenie klientów dotyczącej, nie tylko handlu, ale również w gastronomii, piekarnictwa i usług. Zostały też zauważone nasze działania inwestycyjne i modernizacyjne, również w obszarze niewielkich galerii handlowych w różnych częściach naszego kraju. W 2016 roku chcielibyśmy umocnić naszą markę Społem, również w segmencie produktów private label i podjąć kolejną próbę skonsolidowania zakupów dla całej organizacji. To trudne zadanie, ale mam nadzieję, że wykonalne.

Prognozy na 2016 rok są trudne do zdefiniowania, gdyż wiele będzie zależeć od kształtu przyjętego przez rząd podatku od handlu. Generalnie uważamy, że ten podatek jeśli już musi być wprowadzony, powinien wyrównać szanse i dysproporcję w warunkach funkcjonowania wszystkich podmiotów rynku, ze szczególnym uwzględnieniem małych i średnich przedsiębiorstw handlowych. 

Jest jeszcze wiele do uregulowania w obecnym rozchwianym systemie handlowym w Polsce, a mamy na to wiele dobrych pomysłów. Uważamy, że w zapowiadanej repolonizacji przemysłu i banków, nie może zabraknąć też polskiego handlu, który przetrwał najtrudniejszy 25-letni okres i teraz chce rozwijać się na równi z innymi.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • mądry przed szkodą 2016-02-16 09:29:41

    Jesteście dużą siecią, a wcale tego nie wykorzystujecie. Ceny macie strasznie wysokie, co pasuje bardziej do kiosku niż sieci. Róbcie wspólny koszyk podstawowych produktów, po niskich cenach, i na tym bazujcie na początku. Tym musicie się chwalić w reklamach. Dodajcie, że tradycja itp i będzie dobrze, ale musicie w końcu zacząć!

  • Kondzio 2016-02-07 10:52:08

    @Ola- a może tak warto pomyśleć o zakupach przez internet z dostawą do domu? W niektórych miastach sklepy Społem podobnie jak Tesco proponują zakupy internetowe. Zaoszczędzisz czas.

  • Ola 2016-02-05 16:48:37

    Zawsze kupowałam na zapas i dalej będę kupować na zapas. Wynika to z opieki nad leżącą córką.Od 38 lat tak robię i tego nie zmienię. Niestety, mięso w hipermarketach (Lidl, Kaufland, Auchan), Społem, jest dla mnie za drogie. Kupuję w ubojniach a ostatnio widzę ,że na moim osiedlu mięso jest dużo tańsze w prywatnym sklepie, którego właściciel ma ubojnię. Dlatego tam będę kupować.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,49

  • Śr

    6,88

  • Min

    5,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.