Spożywka to 43 proc. zakupów w handlu detalicznym

Autor: www.dlahandlu.pl za Gfk 1 marca 2017 09:45

Spożywka to 43 proc. zakupów w handlu detalicznym fot. shutterstock

W 2016 roku siła nabywcza dla handlu detalicznego Polaków wyniosła okrągłe 89 mld euro. Blisko 43% z tej sumy Polacy przeznaczyli na artykuły spożywcze. Wydatki na podstawowe kategorie produktowe, takie jak żywność, odzież oraz artykuły związane ze zdrowiem i urodą obejmują 2/3 siły nabywczej dla handlu detalicznego Polaków.

W 2016 roku Polacy dysponowali przeciętnie siłą nabywczą dla handlu detalicznego w wysokości 2 326 euro na osobę. Siła nabywcza mówi o przeciętnym potencjale wydatkowania w handlu detalicznym ludności zamieszkałej w danym obszarze.

Siła nabywcza dla handlu detalicznego w badaniach GfK została ujęta w podziale na różne grupy asortymentowe. 3 kategorie produktowe – żywność, odzież, artykuły związane ze zdrowiem i urodą obejmują ponad 64% siły nabywczej dla handlu detalicznego. Reszta grup produktów uwzględnionych w badaniu stanowi jedną trzecią siły nabywczej pozostałej w gestii konsumentów do rozdysponowania.

Badanie GfK o sile nabywczej na wybrane grupy asortymentowe opiera się na różnych pomiarach i analizach zachowań zakupowych konsumentów w handlu detalicznym. Na podstawie tych informacji dotyczących konsumenta GfK Geomarketing wspólnie z ekspertami z GfK Polonia obliczył siłę nabywczą Polaków na wybrane grupy asortymentowe w ujęciu regionalnym.

Infografika przedstawiająca procentowy udział poszczególnych produktów w sile nabywczej do pobrania w dziale "Multimedia".

Prezentowane dane są prognozą na 2017 rok nie uwzględniającą jednak prognozy inflacji. Dane odnoszą się do miejsca zamieszkania, a nie do miejsca zakupu. Dane są wartościami przeciętnymi dla wszystkich mieszkańców danego regionu.

Regionalna siła nabywcza dla linii produktów w handlu detalicznych służy jako podstawa do planowania działań sprzedażowych i marketingowych w przedsiębiorstwach z różnych branż. Takie zastosowanie wymaga określenia dystrybucji regionalnej siły nabywczej. Dane zapewniają również obiektywną podstawę do podejmowania decyzji związanych z planowaniem lokalizacji i ewaluacją, zarządzaniem kategorią i kontrolowaniem sprzedaży.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Karol 2017-03-02 23:22:34

    @ zematpl@gmail.com

    A to już będziemy niedługo wiedzieć jak tylko cały handel zacznie korzystać z e-commerce - i to nie tylko w detalu do czego pewno droga dłuższa, ale przede wszystkim w hurcie, który też da wiarygodne dane

  • zematpl@gmail.com 2017-03-01 14:17:34

    bardzo ciekawy jaki procent to mięso wieprzowe, wołowe, drób, a ile wędliny ?

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,81

  • Śr

    4,34

  • Min

    2,97

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7966

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.