Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Sprzedawcy internetowi coraz aktywniejsi w mediach społecznościowych

Autor: pr 27 sierpnia 2015 13:55

W porównaniu z zeszłym rokiem o blisko 30 proc. więcej polskich sklepów internetowych korzysta z Instagrama. Tym samym wyprzedził on swojego konkurenta – przeznaczonego do publikowania i katalogowania obrazków portalu Pinterest - wynika z najnowszych badań idealo.pl.

Punktem wyjścia do badań był zeszłoroczny raport na temat portali społecznościowych, z których najchętniej korzystają europejscy sprzedawcy. Polskie sklepy znajdowały się wówczas na końcu międzynarodowego zestawienia, zaś Instagram okazywał się być przez nie kompletnie ignorowany. Procentowy udział sprzedawców posiadających swój profil na tej platformie wynosił zaledwie 4 proc., będąc daleko w tyle za cieszącym się popularnością u 16 proc. sprzedawców Pintereście.

Rok później role odwróciły się i Instagram wyraźnie wyprzedził Pinteresta. Zainsteresowanie tym portalem wzrosło o 28 proc., dając końcowy efekt 32 proc. korzystających z niego sklepów. Pinterest także zaliczył 10-procentowy wzrost na 26 proc. Interesującym spostrzeżeniem płynącym z badań idealo jest również fakt, że aktualnie niemal wszyscy sprzedawcy posiadają profil na Facebooku. Ich udział wśród polskich sklepów internetowych wynosi dziś 92 proc. i jest tym samym o 8 proc. wyższy niż w 2014 roku.

Wśród 32 proc. korzystających z Instagrama sprzedawców wyraźnie dominują konkretne branże. W połowie przypadków są to sklepy oferujące obuwie i odzież. Sklepy z artykułami sportowymi stanowią 19 proc. korzystających z Instagrama sprzedawców internetowych. Pozostałe reprezentowane na Instagramie branże to elektronika w 12 proc. sklepów oraz – w pojedynczych przypadkach – sprzedawcy oferujący asortyment ogólny, muzyczny lub przeznaczony do aranżacji domu i wnętrz.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.