Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Sprzedawcy zbyt lekceważąco podchodzą do obsługi reklamacji

Autor: pr/dlahandlu.pl 19 sierpnia 2015 12:53

Klient, który kupi produkt gorszej jakości, ale zapamięta zakup (a potem obsługę posprzedażową) jako pozytywne doświadczenie, będzie bardziej zadowolony niż osoba, która kupi towar wyższej jakości, ale kontakty ze sprzedawcą, producentem bądź usługodawcą zapamięta jako przykre. Obsługa klienta jest najważniejsza we wszystkich procesach firmowych – to od niej zależy tak naprawdę teraźniejszość oraz przyszłość firmy.

Sprzedawcy wciąż jeszcze zbyt często lekceważąco podchodzą do obsługi reklamacji, uznając, że klient, który chce zwrócić bądź wymienić towar, to klient stracony.

Jeśli osoba niezadowolona, a czasem nawet nastawiona bojowo przekona się, że jej problem został potraktowany poważnie, a firma stanęła na wysokości zadania, są duże szanse, że stanie się lojalnym ambasadorem marki. Jeśli reklamację uda się przemienić w pozytywne doświadczenie, będzie to dowód na to, że firmie naprawdę można zaufać. Reklamacja może więc stanowić trudny początek dla długotrwałej przyjaźni klienta z marką.

- Wysoka jakość obsługi klienta to coś znacznie więcej niż uśmiech podczas sprzedaży. Jakość obsługi może mieć dla firmy bardzo duże konsekwencje i to w niemal wszystkich obszarach funkcjonowania – uważa Jacek Zaborowski, wiceprezes Effect Group.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.