Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Sprzedaż Biedronki rośnie dzięki poszerzaniu asortymentu

Autor: dlahandlu.pl 13 stycznia 2016 12:59

Sprzedaż LfL Biedronki wzrosła z 3,5 proc. w III kwartale ub.r. do 3,8 proc. w IV kwartale 2015 roku, i to pomimo deflacji. Na przestrzeni ostatnich dwóch lat, co zdaniem analityków lepiej oddaje pozycję handlową Biedronki, LfL wzrósł z 2,2 proc. do 4,1 proc., głównie na skutek wzrostu wolumenu w ciągu ostatnich dwóch lat o 8,9 proc. - czytamy w analizie Haitong Bank.

Jednocześnie w IV kw. spadek wartości koszyka zakupowego był niższy - 1,7 proc. w IV kw. wobec 2,7 proc. w III kw. 2015 roku.

Według Jeronimo Martins wpływ na poprawę wyników miały m.in. promocje In & Out (w większości na produkty spożywcze, z wyłączeniem Świąt Bożego Narodzenia). Spółka wierzy, że optymalizacja layoutu sklepów Biedronka, która zostanie wdrożona w sklepach miejskich sieci w drugiej połowie br. przyczyni się do zwiększenia widoczności nowych towarów (SKU), a to z kolei przełoży się na dalszy wzrost sprzedaży. 

Przypomnijmy: Biedronka zwiększyła liczbę SKU nawet o ok. 50 porc., a na jej półkach można znaleźć już 2,2 tys. produktów, wobec 1,7 tys. w ubiegłych latach. 

Zdaniem analityków Biedronka powinna zwiększyć wzrost LfL w 2016 roku o 50 punktów bazowych, do poziomu 4,5 proc. Jednocześnie eksperci zakładają, że pomimo wzrostu LfL w tym roku wzrost przychodów sieci w Polsce zostanie przyhamowany.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • HIP 2016-01-14 15:22:42

    TO TRZEBA DAĆ PRACOWNIKOM 15ZŁ NA GODZINĘ MINIMUM BRUTTO I BĘDĄ WIĘCEJ WYDAWAĆ

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    18,99

  • Śr

    14,33

  • Min

    8,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9731

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.