Sprzedaż Biedronki spada o 1,3 proc. LfL

www.portalspozywczy.pl 29 października 2014 20:03

Sprzedaż Biedronki spada o 1,3 proc. LfL

Jeronimo Martins w środę wieczorem zaprezentowało swoje wyniki w trzecim kwartale 2014 r. We wspomnianym okresie przychody Biedronki w ujęciu like-for-like zmalały o 1,3 proc. Od początku roku sprzedaż like-for-like dyskontowej sieci zmalała łącznie o 1,2 proc.

Przychody ze sprzedaży Biedronki w ujęciu całościowym (z uwzględnieniem nowych sklepów) wzrosły w trzecim kwartale o 10,9 proc. względem tego samego okresu w 2013 r. Od początku roku sprzedaż sieci wzrosła o 9,7 proc. do poziomu 6,191 mld euro.

Jak tłumaczy Jeronimo Martins, na wyniki Biedronki w minionym kwartale duży wpływ miała deflacja cen żywności w Polsce, wynikająca po części z rosyjskiego embargo (deflacja wyniosła -1,9 proc. w trzecim kwartale, -0,5 proc. w drugim kwartale).

Przez dziewięć miesięcy od początku roku Biedronka otworzyła 149 nowych sklepów. Na koniec ubiegłego kwartału posiadała łącznie 2527 placówek w Polsce.

Należąca również do Jeronimo Martins portugalska sieć Pingo Doce w trzecim kwartale zanotowała spadek przychodów ze sprzedaży w ujęciu like-for-like o 1,4 proc. (od początku roku - wzrost sprzedaży like-for-like o 1 proc.). W ujęciu całościowym, sprzedaż Pingo Doce poprawiła się o 1,6 proc.

Skonsolidowana sprzedaż całej Grupy Jeronimo Martins od początku roku wynosi 9,333 mld euro. Oznacza to wzrost o 7,3 proc. względem tego samego okresu w 2013 r. (po uwzględnieniu zmian w kursach walut, wzrost wynosi 6,9 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • mojek 2014-10-30 22:05:51

    cóż ludziska wreszcie zrozumieli,że w Biedronkach wcale nie jest tak tanio jak się im wydawało.Biedronka oszukuje na gramaturach i promocjach!!! a biedni ludkowie dają się nabierać:-)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,95

  • Śr

    3,87

  • Min

    2,57

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6565

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.