Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Sprzedaż Biedronki w Polsce wzrosła o 15 proc. osiągając wartość blisko 30 mld zł

Autor: www.dlahandlu.pl 14 stycznia 2014 11:21

Sprzedaż Biedronki w Polsce wzrosła o 15 proc. osiągając wartość blisko 30 mld zł

Sprzedaż Jeronimo Martins w 2013 r. osiągnęła wartość 11,8 mld euro, czyli o blisko 11 proc. wyższą niż w 2012 roku. Wzrost sprzedaży był spowodowany zarówno ekspansją Grupy, a także 3,5-proc. wzrostem sprzedaży LfL. W Polsce sprzedaż Biedronki wzrosła o 15 proc. (stała waluta), do poziomu 30 mld zł. Sprzedaż LfL wzrosła o 4,2 proc. dzięki realizacji programu ekspansji sieci, w ramach którego Biedronka otworzyła w minionym roku 280 nowych sklepów. Te działania doprowadziły do silnego wzrostu udziału sieci na polskim rynku.

W Portugalii sieć Pingo Doce zanotowała wzrost sprzedaży o 3,9 proc. (blisko 3,2 mld euro). Dzięki dalszemu wzmocnieniu konkurencyjności cenowej i promocjom konsumenckim udziały firmy w rynku znacznie wzrosły.

W Polsce skumulowana sprzedaż żywności do listopada 2013 wzrosła o 2,5 proc., co oznacza spowolnienie w porównaniu z 2012 rokiem, kiedy to sprzedaż wzrosła o 4,4 ​​proc. Słabsze tempo wzrostu to skutek spowolnienia gospodarczego, a także dużo niższego wzrostu konsumpcji prywatnej. Częściowo to również efekt nasilionych działań konkurencji w ciągu roku - rynek charakteryzowała w minionym roku intensywna działalność promocyjna, a komunikacja cenowa zdominowała strategie handlowe wszystkich detalistów spożywczych.
 
Biedronka osiągnęła 15-proc. wzrost sprzedaży, osiągając przychody w wysokości 7,7 mld euro, czyli ok. 30 mld zł. Skuteczne wdrożenie programu rozwoju spowodowało otwarcie 280 sklepów (268 przyłączeń - sieć zamknęła 12 sklepów). Wzrost sprzedaży LfL to 4,2 proc. 
 
Wzrost LfL został osiągnięty pomimo znacznie niższej inflacji koszyka (o 0,6  proc. w porównaniu z 3 proc. 2012). Wzrosła zarówno średnia wartość koszyka (o 2,1  proc.), jak i liczba wizyt w sklepach (2,0 proc.).

Jeronimo Martins wierzy, że inwestycje Biedronki w ceny pozwolą zachować jej pozycję lidera. Choć w krótkoterminowej perspektywie te działania zaowocują niższymi marżami, w szerszej perspektywnie będą kluczowym czynnikiem pozwalającym na utrzymanie pozycji lidera.

Nowe firmy Jeronimo Martins, ARA w Kolumbii i Hebe w Polsce, rozwijają się zgodnie z oczekiwaniami. Sieć drogerii Hebe otworzyła 36 sklepów w 2013 roku. Łączna sprzedaż obu firm to 80 mln euro (większość tej kwoty to przychody Hebe - sieć ma w Polsce 100 sklepów, ARA w Kolumbii - 36).
 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • kb 2014-01-14 16:03:40

    Panie redaktorze- proponuję dowiedzieć się co to jest sprzedaż LfL.... Żenada.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,49

  • Śr

    4,03

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.